לא מחללת שבת- השרה רגב לא תשתתף בטקס הפתיחה של האולימפיאדה

לאחר שלא צלחו הניסיונות לשכן את שרת התרבות והספורט במרחק הליכה מהכפר האולימפי ועל מנת שלא תאלץ לחלל שבת, הודיעה היום רגב : "לא אוכל לצערי לקחת חלק בטקס הפתיחה של האולימפיאדה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/16 12:11 יח בתמוז התשעו

לא מחללת שבת- השרה רגב לא תשתתף בטקס הפתיחה של האולימפיאדה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

שרת התרבות והספורט, ונציגתה הרשמית של מדינת ישראל במשחקים האולימפיים בריו, לא תיטול חלק בטקס הפתיחה הרשמי של המשחקים. כך הודיעה הבוקר השרה מירי רגב.

המשחקים האולימפיים בריו יצאו לדרך בעוד פחות משבועיים, וטקס הפתיחה צפוי להיערך ביום שישי ה-5 לאוגוסט, בלשכתה של רגב נעשו ניסיונות לשכן את השרה בקרבת מקום לכפר האולימפי, כך שרגב תוכל לצעוד ברגל ולא לנסוע בשבת. אך לאחר שאילוצי אבטחה מנעו מאפשרות זו לצאת אל הפועל, החליטה רגב שלא לחלל את השבת והודיעה כי לא תשתתף באירוע הפתיחה.

"השבת, יום המנוחה הלאומי שלנו, הוא אחת המתנות החשובות שהעניק העם היהודי לתרבות האנושית כולה", אמרה השרה והוסיפה: ''כנציגת מדינת ישראל, המדינה היהודית האחת והיחידה, לא אוכל לצערי לקחת חלק בטקס הפתיחה של האולימפיאדה, נוכח לוח הזמנים המחייב אותי בחילול קדושת השבת"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן