לא יעלה להר הבית בגלל שכתב חוברות הלכתית

בשבוע שעבר פורסם כי נמנע מהרב יהודה קרויזר לעלות להר הבית. כעת מסתבר כי הסיבה לכך היא כתיבת חוברות בנושא הקרבת קורבנות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/03/16 11:14 ד באדר ב'

בשבוע שעבר עלו להר הבית כמאה יהודים לרגל ראש חודש אדר ב'. יחד עם ראש ישיבת ניר בקרית ארבע, הרב נעם וולדמן ורב מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר. כניסתו של הרב קרויזר להר הבית נמנעה, לטענתו, ללא סיבה מוצדקת.

אתמול פרסמה המשטרה את נימוקה לחסימת עלייתו של הרב - כתיבת חוברות הלכתיות על הקרבת קורבנות, בינהן חיבור הלכתי על מצוות קרבן פסח.

הרב קרויזר העולה להר הבית מידי חודש בחודשו, ולפעמים אף מדי שבוע, טוען כי הופתע ביום חמישי האחרון כאשר שוטר השער הודיע לו כי המשטרה החליטה למנוע את כניסתו להר הבית מטעמים מסווגים. השוטר הודיע לרב כי אם הוא חפץ להמשיך לעלות להר הבית, עליו ליצור קשר טלפוני עם משטרת מרחב דוד, היא משטרת העיר העתיקה.

לאחר שהתקשרו אל הרב שוב ושוב מתחנת המשטרה, נעתר הרב להיפגש עמם. לתדהמתו קצין מודיעין חדש שהזדהה בשם "אלכס" תישאל אותו על חיבורים הלכתיים שכתב הרב והוציא לאור כבר לפני עשר שנים. ביניהם החוברת "קרבן פסח כהלכתו", והחוברת "קרבן התמיד כהלכתו".

"זאת בושה שבמדינת היהודים המשטרה חוקרת רבנים על ספרי הלכה", אמר הרב קרויזר לקצין המודיעין שגילה בורות עמוקה בכל הקשור לבית המקדש ועבודותיו. הקצין אפילו לא ידע מהו "קרבן תמיד", ושאל את הרב מה זה ואחת לכמה זמן מקריבים אותו.

הרב קרויזר סיפר ל'כיפה' כי הוא חושב שהעילה למניעת כניסתו להר, אינה מוצדקת "אני מרגיש פגוע. הוצאתי הרבה חומר על נושא הקורבנות, אני לא יודע מה הטריד אותם, אולי חשבו שמישהו יחליט להקריב קורבנות בהר הבית. אמרתי להם שהחוברות הן הלכתיות והנושא הזה, זה נושא שעסקו בו גדולי ישראל. הלכות פסח זה לא חידוש שלי. בינתיים אני מנוע מלהיכנס עד שאחתום שאציין לכל ההוראות והנהלים, למרות שלא עברתי על אף עבירה בהר."

במטה ארגוני המקדש מגיבים בחריפות על ההיטפלות לרב קרויזר. "תמוה ביותר מה מצאה המשטרה בחיבורי ההלכה המצויינים הללו, ומה נזכרה בהם כעת עשר שנים אחרי הפצתם. האם זה הקצב שבו המשטרה פועלת? במטה גם מגחכים על המודיעין המשטרתי אשר גם לאחר עשר שנים "עלה" רק על שנים מתוך עשרות רבות של חיבורי הלכה שכתב הרב קרויזר בענייני בית המקדש".

לדבריהם, מדובר בהתנכלות לרבנים, לדברי תורה ולכל מה שקשור לבית המקדש. המטה דורש את התערבותו המיידית של השר גלעד ארדן. "התנכלות המשטרה לחיבורים תורניים מזכירות משטרים אפלים בתולדותינו", אומרים במטה ארגוני המקדש.

"הוצאתי הרבה חומר על נושא הקורבנות, אני לא יודע מה הטריד אותם, כנראה חשבו שמישהו יחליט להקריב קורבנות בהר הבית. זה כנראה החשש שלהם. אמרתי להם שהחוברות הן הלכתיות והנושא זה נושא שעסקו בו גדולי ישראל. הלכות פסח זה לא חידוש שלי. בינתיים אני מנוע מלהיכנס עד שאחתום שאציין לכל ההוראות והנהלים. אני הבהרתי שלא עשיתי שום עבירה, כי לא עשיתי כלום בהר הבית. זה טופס לאנשים שעושים משהו בניגוד לנהלים של הר הבית. זה הוצאת חומר הלכתי, אין לזה שום קשר כי זה נושא הלכתי כמו כל נושא בהלכה. אמרתי להם שאני מרגיש פגוע, עכשיו המשטרה מונעת ממני לעלות בגלל שהוצאתי חומר הלכתי?"