לא יאומן: משרד הכלכלה מקדם אישור ייבוא גופות לישראל

משרד הכלכלה בראשות השר נפתלי בנט, המשמש גם כשר הדתות, מקדם אישור ייבוא גופות לצרכי תערוכות. הבית היהודי מאפשרים ביזוי המת? דוברות בנט: "מדובר בתהליך בלימה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/14 16:39 כח באב התשעד

לא יאומן: משרד הכלכלה מקדם אישור ייבוא גופות לישראל
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

שר הדתות מקדם ייבוא גופות לישראל באישור? משרד הכלכלה, בראשותו של השר נפתלי בנט המשמש גם כשר הדתות ויו"ר הבית היהודי מקדם אישור ייבוא גופות לצרכי תערוכה, כך התפרסם לאחרונה באתר המשרד.

"משרד הכלכלה בהתייעצות עם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, החליטו לאפשר ייבוא גופות לצרכי תערוכה. לצורך כך, תוקם ועדה בין-משרדית אשר תאפשר ייבוא למטרה זו”, נכתב בטיוטת ההחלטה. "הוועדה תבחן כל מקרה של ייבוא מסוג זה והיא אמונה על הנפקת אישור לצורך הייבוא”.

כזכור, במאי 2012 נפתחה בתל אביב תערוכת 'בודיז', שכללה גופות אדם שעברו הליך שימור בתנועות ובמצבים שונים. לאחר עתירה לבג"ץ התערוכה נסגרה. הרב ישראל מאיר לאו הזדעז ואמר אז כי "לעניות דעתי יש בכך ביזוי צלם האלוקים שבאדם. תורתנו אוסרת הלנת המת גם אם הוצא להורג בשל עבירות חמורות, כי הלנת הגופה בצלם האלוקים. אין שום הצדקה אמנותית או אחרת להלנת גופות בני אדם ללא כל קשר לזהותם הדתית, הגזעית או הלאומית. יש בכך פגיעה בכבוד האדם ובחירותו לקבוע אשר ייעשה בגופו".

היום (א') נודע כי משרד הכלכלה מקדם הסדרה של הנושא השנוי במחלוקת, כשבראש המשרד עומד לא אחר מאשר שר הדתות ויו"ר הבית היהודי. בעוד שבעבר ניתן היה להאשים את השר הממונה שאינו דתי ואינו מקדם אג'נדות דתיות, הפעם מדובר בנציג הדתי בכנסת, כך שתמוה שדווקא הוא מקדם את הנושא.

בסביבתו של בנט טוענים כי מדובר דווקא בהסדרה של נושא שהיה עד כה פרוץ ובוועדה שתוקם ייבלם המהלך, אך גורמים הנוגעים בנושא טוענים בתגובה כי בעוד בוועדה ישבו נציגי משרד המשפטים, נציג משרד הכלכלה, נציג משרד הבריאות ונציג משרד החוץ, לא יהיה נציג שיעסוק בנושא האתי של העניין, לא כל שכן בזוית ההלכתית שלו. “דווקא בנט מקדם נושא כזה?”, הם שואלים.

חבר הכנסת משה פייגלין תוקף את החלטת משרד הכלכלה. בדף הפייסבוק שלו הוא כתב "אינני מבין מדוע לשר בנט חשוב כל כך לייבא גופות לצורך תערוכה כאילו היו עוד מוצג מוזיאוני. אני רואה בכך פגיעה חמורה בכבוד האדם שנברא בצלם א-לוהים".

תגובת דוברות בנט: "הפעילות הינה הפוכה מכפי שהוצגה בכתבה. אנו פועלים לבלום את התהליך שהיה פרוץ עד כה. לראשונה ייפסק יבוא גופות לארץ בצורה פרוצה ובלתי מבוקרת, ותהליך הבלימה יבוצע בוועדה שאליה דחף משרד הכלכלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן