לא זכאי להנחה כי לא התחתן עם צעירה מהקהילה האתיופית

צעיר ישראלי, בן הקהילה האתיופית, גילה להפתעתו כי הוא אינו זכאי להנחה ברכישת דירה, למרות שהוא עולה חדש. ל'כיפה' אמר: "זוהי התנהלות בניגוד לתקנון". ח"כ נגוסה: המקרה בבדיקה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/05/16 13:37 כג בניסן התשעו

לא זכאי להנחה כי לא התחתן עם צעירה מהקהילה האתיופית
פייסבוק, צילום: פייסבוק

גטנט אסנקאו, תושב תקוע, הוא בחור ישראלי ממוצא אתיופי, שעלה לארץ בשנת 2002. לפי מסמך שפרסם משרד הבינוי והשיכון, גטנט זכאי כבן הקהילה לקבל הנחה ברכישת דירה.

לאחר שהתחתן עם צעירה ישראלית, הסתבר לשניים כי הוא אינו זכאי לקבל את ההנחה, מכיוון והתחתן עם בחורה שנולדה בישראל, ולא קשורה לקהילה האתיופית. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב אסנקאו "לפי החלטת המדינה, כל עולה חדש מאתיופיה זכאי לסיוע ברכישת דירה ראשונה. השבוע להפתעתי גיליתי כי אני לא זכאי להטבה. למה?כי אופס, התחתנתי עם עמיטל, שהיא נולדה בארץ ולא עולה חדשה ובכך. זהו.. אני כבר לא נחשב זכאי..".

בשיחה עם אתר כיפה אמר אסנקאו כי לפי התקנון כל בן הקהילה זכאי לקבל הנחה, כל עוד הוא נחשב כעולה חדש. ההגדרה של עולה חדש נמצאת בתוקף של עד 15 שנה ממועד העלייה, כלומר נותרה לו עוד שנה לממש את זכותו - עד שנת 2017.

"שלחנו מכתב למשרד הבינוי והשיכון והם אמרו לנו שמשרד הקליטה יטפל בזה. לבסוף התקבלה תשובה שלילית ממשרד הקליטה שאמרה כי אנחנו לא זכאים בגלל שאני לא נשוי למישהי מהעדה האתיופית".

אסנקאו אמר כי זוהי אפלייה: "לדעתי, אם אתה מתחתן עם ישראלית כאילו נגמרות לך הזכויות. זה כאילו אינני עולה חדש למרות שאני עדיין מוגדר כך לפי החוק. זה מנוגד לתקנון מכיוון ששם רשום שאם אחד מבני הזוג יליד אתיופיה, הזוג זכאי לקבל את ההנחה. אנחנו מבקשים לקבל את הזכאות כמו כולם. לא ביקשתי שגם אישתי תקבל את זה, אני רק רוצה את החלק שלי שמגיע לי".

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה מסר בתגובה ל'כיפה': "אינני מכיר את המקרה הפרטי אך אני אפגש עם גטנט על מנת ללמוד את הנושא. לעולה חדש מאתיופיה יש זכויות של עולה חדש במשך 15 שנה. על כן יהיה עלינו לפעול מול משרדי הממשלה לבדוק מדוע זה לא ככה במקרה של גטנט. יש לעודד אינטגרציה ושילוב של יוצאי אתיופיה ולא למנוע אותה".


(צילום: מתוך הפייסבוק)