לא בבית ספרנו

תושבים בכרמיאל מתנגדים להקמתו של מרכז קהילתי-דתי הכולל מתחם לימוד ופנימייה. הטענה: הוא יפגע באיכות החיים באזור

חדשות כיפה אורי פולק 22/03/11 00:00 טז באדר ב'

לא בבית ספרנו
מיכאל יעקובסון, צילום: מיכאל יעקובסון

תושבים בכרמיאל מתנגדים להקים מרכז קהילתי-דתי בעיר. לכיפה נודע כי עשרות מתושבי העיר חתמו על עצומה המתנגדת להקמת הפרויקט, זאת בטענה כי הוא יפגע באיכות חייהם.

הקמת המרכז, אשר למעשה כבר אושרה על ידי ועדת בניין העיר, הינה יוזמה של אגודת "קרן אורה" המבקשת להקים במקום מתחם של חדרי לימוד ופנימייה ל-300 תלמידים ואברכים. המרכז עתיד להיבנות במתחם בית הספר פלמ"ח לשעבר, כשעל פי התוכנית יתווספו שתי קומות למבנה הקיים במקום וכמו כן יוכנסו שינויים באולם הספורט הסמוך.

"מדובר בשיכון של מאות סטודנטים, תלמידים ואברכים בתנאי פנימייה, בצפיפות, בתוך שטח מגורים, ללא כל פתרונות חנייה. אנחנו גם חוששים שהמבנה ישמש לקיום פעילויות ואירועים רועשים, ממש מטרים ספורים מבתינו. במצב זה ייפגע גם ערך הנכסים שלנו", הסבירו השבוע תושבים בכרמיאל.

לדבריהם, יוזמי התוכנית לא המתינו להיתרי הבנייה ולמעשה כבר השבוע החלו בעבודות השיפוץ של אולם הספורט - כולל פריצת קירות ובניית תוספות. בעקבות התרעות מצד התושבים, הגיע פקח מטעם העירייה אל המקום - והבנייה הופסקה.

"אנו מבקשים לאפשר לנו לבדוק את פרטי התוכניות ואת ההשלכות הנובעות מהן על איכות חיינו. זאת, כדי למנוע בעוד מועד פגיעה בנו, מאחר שנוכחנו שבשבועיים האחרונים כבר החלו בעבודות ההריסה והבנייה בשטח", כתבו התושבים לראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה כי "ראש העיר קיבל מנציגי התושבים בשכונת המייסדים מכתב, ובו הסתייגות מהתוכניות שהוגשו לוועדת המשנה לתיכנון ובנייה, והוא מתייחס לנושא בכובד ראש. לכן, נציגי תושבי שכונת המייסדים יוזמנו לישיבה הבאה של הוועדה, על מנת להציג את טיעוניהם. לאחר שמיעת כל הצדדים הנוגעים בדבר, תדון הוועדה בנושא, ורק לאחר מכן יתקבלו החלטות".