לאישור הממשלה: עשרה מיליון ש"ח לחגיגות היובל ליו"ש, ירושלים והגולן

בדחיפת השרים רגב ובנט: היום צפויה הממשלה לאשר מימון לרגל שנת היובל לשחרור יו"ש, בנימין, הבקעה והגולן: "זיקה לחבלי יהודה ושומרון צריכה להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/17 10:23 יג בניסן התשעז

לאישור הממשלה: עשרה מיליון ש"ח לחגיגות היובל ליו"ש, ירושלים והגולן
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך משותף של שרת התרבות, מירי רגב ושר החינוך, נפתלי בנט תאשר היום הממשלה הוצאה של עשרה מיליון שקלים לאירועים שיציינו 50 שנה לשחרור יהודה שומרון, ירושלים ורמת הגולן. שני המשרדים יקציבו 5 מיליון כל אחד, לטובת תקצוב האירועים.

הכסף מיועד, בין היתר, למימון טקס ממלכתי ביום השנה לעליה המחודשת לכפר עציון, שאמור להיערך ב-13 בספטמבר. כאת הטקס יפיקו משרד התרבות ומרכז ההסברה. משרדי התרבות והחינוך גם יסייעו לרשויות מקומיות "לקיים ארועי תרבות וחינוך לציון שנת היובל". האירועים יאושרו על ידי ועדת היגוי מקצועית, שבראשה יעמדו נציגיהם של שר החינוך ושרת התרבות.

עוד נכתב בהודעה כי "זיקה לחבלי יהודה ושומרון צריכה להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית. משרד התרבות ומשרד החינוך רואים לעצמם חובה להנחיל ולהביא בפני הציבור את הזיקה ההיסטורית והתרבותית העמוקה של העם היהודי למקומות אלה".

בהודעה מסופר עוד ש"רגב ובנט סיכמו על שיתוף פעולה בין משרדיהם לציון 50 שנה לניצחונה המזהיר של ישראל במלחמת ששת הימים. השרים הודו לראש הממשלה על תמיכתו ביוזמה זו".