לאחר 3 דחיות: חוק ההונאה בכשרות יעלה להצבעה ביום ראשון

שר הכלכלה הודיע כי חוק איסור הונאה בכשרות יעלה ביום ראשון להצבעה בועדת שרים לענייני חקיקה לאחר ניסוחו מחדש באופן שלא יפגע ברפורמת הקורנפלקס. האם בכולנו יצביעו בעד?

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/07/15 08:44 כט בתמוז התשעה

לאחר 3 דחיות: חוק ההונאה בכשרות יעלה להצבעה ביום ראשון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שלוש דחיות של העלאת חוק ההונאה בכשרות לוועדת השרים לענייני חקיקה בש"ס מתקדמים הלאה עם ההצעה וביום ראשון הקרוב היא תעלה סוף סוף להצבעה. ההצעה היא חלק מההתחייבויות של הליכוד במשא ומתן הקואליציוני ומטרתה הייתה לאסור את הכשרות הקהילתית שדיון בעניינה נמצא בבג"צ בימים אלו.

המתנגדים העיקריים להצעה היו אנשי 'כולנו' ובראשם חברת הכנסת רחל עזריה שהייתה בעבר חברת מועצת העיר ירושלים ותומכת נלהבת של יוזמת ההשגחה הקהילתית. המתנגדים טענו כי הצעת החוק כפי שנוסחה בתחילה בעייתית כיוון שהיא אוסרת כל מצג של כשרות דבר שיכול לכלול בתוכו גם חבישת כיפה של המלצרים או תמונה של רב התלויה בבית העסק.

טענות נוספות נשמעו ממשרד האוצר כנגד ההצעה שהיא תפגע ברפורמת הקורנפלקס שמטרתה הוזלת מחירים על ידי הרחבת ההיתרים לייבוא מזון. לדעת המתנגדים אם הצעת החוק ההונאה בכשרות תאסור הצגת כשרויות מחו"ל ללא אישור הרבנות הראשית הייבוא יתייקר ויהפוך ללא משתלם והרפורמה כולה תרד לטמיון.

כאמור לאחר דיונים בין הצדדים הושגו הבנות בין שר הכלכלה אריה דרעי, לבין האוצר בנוגע לרפורמה וחוק איסור הונאה בכשרות יעלה להצבעה ביום ראשון בועדת שרים לענייני חקיקה ולאחר מכן יעלה ביום רביעי להצבעה טרומית במליאת הכנסת.

בש"ס טוענים כי דרעי פעל בימים האחרונים מול גורמי המקצוע כדי להביא לועדת שרים ולכנסת חוק מתוקן שיענה גם על צרכי הכשרות ודרישות הרבנות הראשית בנושא וגם יענה על הצורך להוריד את יוקר המחיה ככל שניתן ולהקל על אזרחי ישראל. אך עדיין לא ברור כיצד יצביעו אנשי 'כולנו' שכאמור לא ישושו לפגוע בנושא ההשגחה הקהילתית.