לאחר סוף שבוע סוער: הר הבית נפתח ליהודים

שלושה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, נפתח הבוקר (א') הר הבית למתפללים יהודים, ובין העולים גם ח"כ משה פייגלין. אתמול הגיעו מאות לעצרת תפילה לרפואתו. ד"ר עופר מרין: שיפור נוסף במצבו אך עדיין במצב קשה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/11/14 09:23 ט בחשון התשעה

לאחר סוף שבוע סוער: הר הבית נפתח ליהודים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שלושה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, ופציעתו באורח קשה מאוד, במרכז מורשת בגין בירושלים, וכן לאחר התנגשויות אלימות במזרח העיר בין פורעים ערבים לכוחות המשטרה, נפתח הבוקר (א') הר הבית למתפללים יהודים. בין העולים שהגיעו להר הבית גם חבר הכנסת משה פייגלין שהיה סמוך למקום ההתנקשות.

הר הבית הבוקר (צילום: ארנון סגל):

[embed]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4912292782865&set=np.100424862.1591037748&type=1&permPage=1[/embed]

בסוף השבוע התפרעו עשרות ערבים במזרח ירושלים ומטען צינור הושלך לעבר כוחות מג"ב סמוך למסגד בשועפט. 17 פורעים נעצרו בעיר במהלך הימים האחרונים, ובשבועיים האחרונים נעצרו 111 מפירי סדר בסך הכל. "הכוחות הפועלים בעיר ימשיכו בפעילותם הנחושה והבלתי מתפשרת אל מול פורעי החוק והסדר, בשילוב גורמי אכיפה אזרחית ומשטרתית להגברת הביטחון והשבת השקט לתושבים", מסרו במשטרה.

הבוקר (א') התייחס ד"ר עופר מרין, סגן מנהל בית החולים שערי צדק למצבו של יהודה גליק, שנפצע כאמור באורח קשה ביום רביעי האחרון. לדבריו, במהלך השבת חל שיפור קל נוסף במצבו אך הוא עדיין נמצא במצב קשה והוא מורדם ומונשם. ביום שני הוא צפוי לעבור ניתוח משלים נוסף, לסגירת אזורי הניתוח.

בבית החולים שערי צדק בירושלים עדכנו הערב (מוצאי שבת) כי במהלך השבת חל שיפור קל נוסף במצבו של יהודה גליק שנורה ביום רביעי על ידי מחבל מחוץ למרכז מורשת בגין בירושלים. "יש לו פגיעה די משמעותית, אני מקווה שהדברים האלה יסתדרו עד אמצע שבוע הבא. ככל שהזמן עובר הסכנה יורדת, יש לו מזל גדול", אמר ד"ר מרין וסיפר כי הוא צפוי להישאר עם נכות מינימלית. "ארבעת הכדורים שפילחו את גופו עברו ליד מקומות קריטיים, הייתה פגיעה בריאות, הייתה פגיעה ליד עמוד השדרה אבל לא נגרם נזק לעמוד השדרה. הוא כנראה יוכל לחזור לאורח חיים כמעט נורמלי, אך אנחנו לא מנסים לקפוץ עכשיו למסקנות", אמר.

אתמול (מוצאי שבת) התקיימה עצרת לרפואתו של יהודה גליק בכיכר ספרא בירושלים בהשתתפות כ-300 בני אדם. במהלך העצרת אמרה אישתו של גליק, יפה, כי בעלה הוא פעיל זכויות אדם "הוא לא יפגע בזבוב. שכחנו מי האויב. הקורבן הפך להיות האדם הכי מסוכן במזרח התיכון", אמרה.