לאחר מאבק בדלקת ריאות נפטרה אדל ביטון בגיל 4 בלבד

לאחר מאבק קצר בדלקת ריאות שהסתבכה נפטרה הילדה אדל ביטון שנפצעה אנושות בפיגוע יידוי אבנים, בבית החולים שניידר בפתח תקווה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/02/15 18:12 כח בשבט התשעה

לאחר מאבק בדלקת ריאות נפטרה אדל ביטון בגיל 4 בלבד
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר שאושפזה במצב קריטי בבית החולים שניידר בפתח תקווה בעקבות דלקת ריאות שהסתבכה, נפטרה הילדה אדל ביטון בגיל 4 בלבד, מעט פחות משנתיים לאחר שנפצעה באורח אנוש בפיגוע.

לפני כשנתיים נפצעה אדל באורח אנוש לאחר שמחבלים יידו אבנים לעבר הרכב בו נסעה עם אימה, דבר שגרם לתאונה. במשך השנתיים האחרונות היא עברה שיקום ממושך בבית החולים ובבית לוינשטיין, ורק בספטמבר האחרון היא שוחררה לביתה.

כתוצאה מהפיגוע היא סבלה במשך השנתיים ממוגבלויות קשות ועברה טיפולים מפרכים, שהצליחו רק במידה חלקית. במוצאי שבת היא החלה לחוש ברע וביום ראשון היא פונתה לבית החולים שניידר בפתח תקווה כשהיא סובל מדלקת ריאות שהסתבכה.

במהלך היום היא הוגדרה במצב קריטי והרופאים נאבקו על חייה. בראיון לגלי צה"ל מוקדם יותר היום אמרה אדווה ביטון, אימה של אדל, "המצב קשה מאוד והרופאים עושים את מיטב יכולתם. אני נושאת תפילה לקב"ה ולעם ישראל שיתפללו לרפואתה. זה לא בידיים שלנו. ואנחנו מקווים שיהיה נס נוסף כמו שהיה בפעם הקודמת. אנחנו מאמינים ובני מאמינים ומקווים לנס", אך הנס לא התרחש והערב נקבע מותה של אדל ביטון והיא בת ארבע בלבד.

מבית החולים שניידר נמסר הערב: "בצער רב אנו מדווחים על מותה של אדל ביטון אשר למרות מאמצי הרופאים הלכה לעולמה לפני שעה קלה. תנחומינו למשפחה".