לאחר הכישלון: משה פייגלין עוזב את הליכוד ומקים תנועה חדשה

לאחר שנדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד הודיע משה פייגלין על עזיבתו את המפלגה, והקמת תנועה חדשה בראשותו. "נתניהו עשה לי סיכול ממוקד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/01/15 20:25 יד בטבת התשעה

לאחר הכישלון: משה פייגלין עוזב את הליכוד ומקים תנועה חדשה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר הכישלון בפריימריז הליכוד, והדחיקה למקום לא ריאלי, הודיע הערב (ב') חבר הכנסת משה פייגלין בכנס פעילים בבנייני האומה בירושלים כי יעזוב את הליכוד ויקים תנועה חדשה. לא ברור האם מדובר יהיה במפלגה במסגרתה ירוץ.

"נתניהו עשה לי סיכול ממוקד שחבל על הזמן. הוא הוציא את המשקיפים ותראו מה קרה שם, אבל אני לא כועס על עליו", אמר פיגלין. "אין שום מנהיג בישראל, מלבד האנשים פה שיודע ומסוגל להפוך את מדינת ישראל למדינת חירות יהודית אמיתית, מדינת חירות שאינה הופכת למדינת כל אזרחיה וזועביה שיודע ומסוגל להתמודד עם אבן בטיבה, עם סכין בירושלים, עם טיל מעזה ועם גרעין באיראן. שיודע ומסוגל להוזיל את מחירי הדיור והמזון".

"אין שום מנהיג שמדבר על מדינה אחת, לעם אחד, בארץ אחת. שיודע ומסוגל לבנות כאן חירות אמיתית, אישית ומדינית, חירות שבאה מתוך היהדות ולא במקומה, מתוך הזהות ולא ממחיקתה, חירות שבאה מתוך הבנה עמוקה כי כולנו בניו של אבינו מלכנו, עבדים לבורא עולם לבדו. קיוויתי שהליכוד יוכל להביא אותנו הישר לראשות הממשלה, אך אט אט הבנתי שכנראה שאינו מסוגל".

"ככל יצירת חיים חדשה, נדרשת פה לידה חדשה, תקופה של התבגרות עצמאית וממנה בעזרת ה' בקרוב - מנהיגות אמונית, מנהיגות של חירות לעם ישראל, הוסיף פייגלין ואמר "בשנה האחרונה התחלתי להרגיש שהמערכת בכלל והליכוד בפרט - לומדת להכיל אותי ואת בשורתי ולהמשיך הלאה. התחלתי להרגיש שאני עלול להפוך - עם כל החזון - לחלק מהבעיה, במקום לאלטרנטיבה והפתרון".כזכור, ביום רביעי האחרון, לאחר שנסגרו נגדו דילים ורשימות חיסול, לא הצליח משה פייגלין להתברג למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. היום הודיע פייגלין כי יקים תנועה חדשה בראשותו.