כתב אישום חמור הוגש נגד חוטפי הרב בן ארצי

על פי כתב האישום, ארבעה ממקורביו הבכירים של הרב ניר בן ארצי חטפו אותו והתעללו בו במשך שלוש שנים, זאת כדי לגייס כספים תוך התחזות

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/11 11:54 כח באלול התשעא

כתב אישום חמור הוגש נגד חוטפי הרב בן ארצי
אמת ואמונה,ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אמת ואמונה,ויקפדיה -cc-by-sa

פרקליטות מחוז הדרום הגישה היום כתב אישום נגד שמואל שוקרון, שמעון קטורזה, צבי ויצמן ומיכה פטיטו - מראשי עמותת "תלמי גאולת עם ישראל", זאת באשמה שחטפו את מנהיגה הרוחני של העמותה, הרב ניר בן ארצי - ואף סחטו אותו באיומים.

הנאשמים היו מקורביו של הרב בן ארצי, אשר על פי החשד "הפכו את עורם" כדי לנצלו לתועלת כלכלית. שמואל שוקרון שימש כראש הלשכה בעמותה, שמעון קטורזה שימש כאחראי כוח אדם ולוגיסטיקה, צבי ויצמן שימש כמנכ"ל וגזבר העמותה ומיכה פטיטו שימש כמזכיר העמותה. על פי האישום, הארבעה החליטו להשתלט על העמותה ומוסדותיה באמצעות שליטה ברב בן ארצי ובאמצעותו בכלל העמותה, באופן מלא.

הארבעה נאשמים בכך שכדי לעשות זאת הם הרחיקו את הרב בן ארצי מהיישוב תלמים, בו התגורר, כדי להפוך את עצמם לגורמים הדומיננטיים בעמותה וכמי שעומדים בקשר עם התורמים המרכזיים אליה. לכל אורך התקופה בה הרב בן ארצי הוחזק על ידם בניגוד לרצונו, השתמשו הארבעה בשמו ובאישיותו על מנת לגייס כספים לטובתם.

כתב האישום מגולל את מסכת ההתעללות שהעבירו הנאשמים את בן ארצי תוך שהם מרעיבים אותו, מונעים ממנו קשר ממשפחתו וסוחטים אותו כי אם לא יוותר על כל זכויותיו בעמותה יפרסמו עליו כי "התעסק" עם בחורות. בכתב האישום צויין כי במהלך התקופה בה הוחזק הרב בן ארצי, הוציאו הארבעה סכומי כסף רבים, תוך ניצול התורמים ותוך ניצול העובדה שהרב בן ארצי לא יכל לעשות דבר נגדם. בסך הכל הוציאו הנאשמים מיליוני שקלים לאורך התקופה בה הוחזק הרב בן ארצי.

"הנאשמים איימו על המתלונן, כי אם לא יפעל בהתאם להנחיותיהם, כי אז יפיצו אודותיו סיפורים אודות מעשי זימה שעשה, קשרים שקשר עם נשים, ועוד עניינים שהיה בהם כדי לגרום למתלונן נזק משמעותי על דרך פגיעה אנושה בשמו הטוב", נכתב בכתב האישום

על פי החשד, לאורך כל אותה תקופה בה הוחזק הרב בן ארצי, הנאשמים התעלמו מתחנוניו וממצבו הנפשי הקשה. הם הציגו לו, במרמה, תעודת גירושין - שלא הייתה אמיתית. הם מנעו ממנו להשתתף בברית של נכדו שנולד בתקופה בה הוחזק. בסך הכל התעללו הנאשמים ברב בן ארצי במהלך שלוש שנים של השפלות ועינויים, במהלכם הם אף "זרקו" את הרב בן ארצי במדבר יהודה, כשהוא מצוייד בבקבוק מים בלבד, למשך שעות ארוכות.

על פי כתב האישום, רק לאחר שלוש שנים הוחזר הרב בן ארצי לתלמים, "תוך שהם מתנכרים לו בפני קהילתו שבתלמים, ומביישים אותו", כפי שצויין בכתב האישום.

הנאשמים טרם מסרו תגובתם לכתב האישום. עם זאת בעת פרסום החשדות, לפני כשנתיים, מסר עורך דינם של הנאשמים, דרור ברוטפלד, כי "ההתבודדות של בן ארצי הייתה מעשה שאותו ביקש ודרש בן ארצי עצמו בכדי לנסות ולהוציא מעצמו את אותה זימה מינית שלא הצליח להשתלט עליה. במהלך תקופת ההתבודדות, ניר בן ארצי נפגש אחד על אחד עם אנשים רבים ביניהם עורך דינו, מנהל בכיר במשטרת טבריה ועוד. בכל אותן פגישות היה בן ארצי קשוב ועוזר ולא הראה כל סימני מצוקה ולא התלונן ולו באופן חרישי. במהלך תקופה זו ניר בן ארצי נתן הנחיות הן בכתובים והן בעל פה בעיקר לשמעון קטורזה ולבנו ברק בן ארצי, בעיקר איך לטפל בו דברים אלו של קטורזה הועלו לאחר מכן בפרוטוקולים".