כשר אבל מסריח

מאבק אישי בין רבני העיר קריית אתא, מוביל לאי סדרים במחלקת הכשרות המקומית. בעוד הרב הספרדי מאשר כשרות למסעדה מקומית, הרב האשכנזי שולל אותה

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 15:39 ז באלול התשעא

כשר אבל מסריח

מאבק אישי בין הרב האשכנזי והספרדי של קריית אתא, מוביל בחודשים האחרונים לאי-סדרים קשים בעניין התנהלות מחלקת הכשרות העירונית.

במספר מקרים שאירעו באחרונה, הרב האשכנזי חיים דיסקין הנפיק תעודות כשרות לבתי עסק - שבוטלו מאוחר יותר על ידי הרב הספרדי בעיר, הרב אליהו מימון. במקרים אחרים, הרב דיסקין סירב להעניק כשרות לכמה בתי עסקים, שפנו לרב מימון וקיבלו כשרות מהודרת.

בעיתון "זמן קריות" דווח היום (שלישי) כי שני הרבנים התכתשו סביב הענקת כשרות למסעדה מקומית בעיר, שביקשה לחדש את תעודת הכשרות ולקבל תעודת כשרות למהדרין. הרב דיסקין ערך ביקורת במקום והחליט כי המסעדה איננה עומדת בקריטריונים ועל כן לא העניק לה תעודת כשרות מהודרת. "יש קריטריונים ויש כללים, הם לא עמדו בהם, ולכן אני סרבתי לתת להם", הסביר הרב דיסקין.

אלא שהרב מימון, אליו פנו מאוחר יותר בעלי המסעדה, דווקא הסכים להעניק לעסק תעודת כשרות "למהדרין", לאחר בדיקה שערך במקום. הוא הסביר כי "בעלי המסעדה ביקשו ממני לבדוק את המסעדה. הצבתי להם תנאי לקחת משגיח כשרות שלישי, ואכן נשלח אליהם המשגיח דוד פרץ. אחרי בדיקה שלו ואחרי בדיקה שלי, החלטתי לתת להם את הכשרות למהדרין. אני לא מבין מה הבעיה של הרב דיסקין, הוא לא מקבל את כשרות 'שולחן ערוך לפי המר"ן'. זאת בעיה שלו, לא שלי או של בעלי העסקים".

מאבק השליטה על הענקת תעודות הכשרות בעיר, מוביל לאי סדרים וליקויים ולמציאות בה בני העיר אינם סומכים על מחלקת הכשרות המקומית, הפועלת, כך מסתמן, מאינטרסים אישיים וצרים.