כצל'ה מנסה לחזור למקום השני ברשימת "האיחוד הלאומי"

על פי הפשרה שמקדם ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, הוא יחזור למקום השני ברשימה לאחר ח"כ אורי אריאל, אך יחזיק בתיק הבכיר שתקבל המפלגה. גורמים ב"תקומה": לא נתן לזה לעבור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/11/12 08:44 כז בחשון התשעג

כצל'ה מנסה לחזור למקום השני ברשימת "האיחוד הלאומי"

לאחר שבחר לחזור בו מהחלטתו בדבר פרישה מצמרת הנהגת "האיחוד הלאומי" ולאחר שסירב לקבל כל פשרה אחרת במהלך השבועיים האחרונים, מנסה ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ לחזור למקום השני ברשימת "האיחוד הלאומי" לכנסת, בתנאי שיקבל את התיק הבכיר של המפלגה, לכשתכנס לקואליציה - כך נודע לכיפה.

כצל'ה מוביל בימים האחרונים משא ומתן מול הרבנים זלמן מלמד ודב ליאור, במהלכם הוצעה הפשרה הזו, שלא מקובלת על דעת חברי מרכז "תקומה". מספר חברי מרכז עמם שוחחנו אמש הביעו תרעומת על עצם הניסיון של כצל'ה להכתיב למרכז החלטות שלא היו עוברות בו באופן דמוקרטי.

(כצל'ה, לא מתפשר. צילום: שלומי שלמוני)

"כצל'ה לא היה נבחר למקום הראשון ולא למקום השני או השלישי ברשימת המפלגה לכנסת, ולאחר שפרש בקול רעש גדול, היה צריך ללכת הביתה. מאז ש'פרש' הוא רק מנסה לעשות את דרכו חזרה. אם זה תלוי במרכז המפלגה, אנחנו לא נאפשר לו להכתיב החלטות פוליטיות על דעת עצמו", סיפר אחד מחברי המרכז בשיחה עם כיפה.

מאוחר יותר אמש התכנסו מספר חברי מרכז על מנת לדון בסיכול המהלך שמנסה ליזום כצל'ה. החברים יזמו כינוס חירום כללי של כל מרכז "תקומה", הכולל כ-70 חברים, כדי לדון בנושא באופן דמוקרטי. במרכז אומרים כי אין סיכוי שהמהלך יאושר.

במפלגה סירבו להגיב באופן רשמי לדברים, אך כפי שכבר דיווחנו בעבר, ח"כ אורי אריאל לא יהיה זה שיפתח חזית ישירה מול כצל'ה, שכן גם בעבר הוא שמר על כבודו של ולא הסכים להתמודד מולו. אריאל עדיין עומד בסירובו ולא מוכן לפגוע בכצל'ה, חרף מחאת אנשי מרכז המפלגה, שקוראים לו להוכיח מנהיגות ולא להכנע לדרישותיו של יו"ר המפלגה הקודם. יודגש, עם זאת, כי אם ייכנע לדרישתו של כצל'ה, אריאל יהפוך עצמו ללא רלוונטי - בתוך המפלגה ומחוצה לה.