כצל'ה חוזר בו: "הוא מסתגר בבית ומפעיל לחצים, רוצה לחזור כיו"ר"

ימים אחרי הודעתו הדרמטית על פרישתו מראשות המפלגה, דורש ח"כ יעקב כ"ץ את ראשות המפלגה והתיק הבכיר שתקבל. הרב מלמד מנסה להגיע עמו לפשרה. מרכז "תקומה" סוער וזועם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/11/12 22:04 יח בחשון התשעג

כצל'ה חוזר בו: "הוא מסתגר בבית ומפעיל לחצים, רוצה לחזור כיו"ר"

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ חוזר בו: ימים בודדים לאחר הודעתו הדרמטית על פרישתו למקום ה-14 ברשימת המפלגה המאוחדת, החליט כצל'ה לחזור בו ולדרוש את ראשות המפלגה ואת התיק הבכיר שתקבל, אם תכנס לקואליציה.

גורמים בכירים במפלגת "האיחוד הלאומי" שוחחו הערב עם כיפה וסיפרו על לחצים שמפעיל כצל'ה על מנת לחזור בו מהכרזתו הפומבית. מאז ההכרזה ביום שלישי האחרון, מסתגר כצל'ה בביתו, מסרב ליצור קשר עם אנשי המפלגה והוא אף ביטל את השתתפותו בשני אירועים פומביים שיזמה המפלגה.

(ציפה שיגידו לו לחזור. כצל'ה. צילום: יחצ)

"כצל'ה התפטר אך ציפה שיגידו לו: תחזור, תחזור. זה המהלך המסריח. אלא שאף אחד לא פצה את פיו ולא קרא לו לחזור. הוא נפגע ובא בדרישה כעת שהמזכירות תאשר אותו כמנהיג התנועה - בלי בחירות", מספר הגורם לכיפה. "הוא אף הפעיל לחץ על הרב זלמן מלמד, שמנסה עכשיו להוביל פשרה על מנת שלא לפגוע בכבודו של כצל'ה. בינתיים ברור לכולם שאין מצב לקבל את הדרישות שלו. הוא, מצידו, לא מוכן לרדת מהעץ".

"הוא לא מוכן לדבר עם אף אחד", מספר גורם אחר לכיפה, "ניסינו לדבר איתו, להציע הצעות אחרות, לקבל איזו פשרה - כלום. הוא לא מתפשר אלא על ראשות המפלגה והתיק הבכיר שלה. הוא אפילו מאשים את הרב זלמן מלמד בכל הסיפור הזה".

מי שנקלע בעל כורחו לסיטואציה הוא ח"כ אורי אריאל, המועמד הטבעי לראשות "האיחוד הלאומי", אך מי שתמיד שמר על כבודו של כצל'ה ולא הסכים להתמודד מולו. אריאל עדיין עומד בסירובו ולא מוכן לפגוע בכצל'ה, חרף מחאת אנשי מרכז המפלגה, שקוראים לו להוכיח מנהיגות ולא להכנע לדרישותיו של יו"ר המפלגה הקודם.

הראל כהן, דוברו של כצל'ה, מסר בתגובה לכיפה כי "הדברים אינם נכונים. מה שנכון הוא שיש לחץ הולך וגובר של כמה מגדולי ישראל על כצל'ה, ביניהם הרב שמואל אליהו, שיעמוד בראש הרשימה ולא יסתפק בהנהגתה מהמקום ה-14. כצל'ה לא פעל בנושא ולא חזר בו בשום צורה שהיא מהחלטתו. גם לא דיבר עם איש מחברי המרכז".