כנס רבנים נגד תקצוב הרפורמים: "היה לא תהיה"

הרב הראשי שלמה עמאר זימן את רבני הערים והקהילות לכנס חירום נגד ההחלטה לתקצב ראשי קהילות רפורמיות בישראל: "איך עוקרי הדת יהיו מוכרים כאנשי דת?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/06/12 14:35 כט בסיון התשעב

כנס רבנים נגד תקצוב הרפורמים: "היה לא תהיה"
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

הרב הראשי לישראל שלמה עמאר שיגר היום (ג') הזמנה מיוחדת לרבני הערים, הקהילות והשכונות בישראל, בבקשה להשתתפות בכנס חירום-רבני נוכח החלטת המדינה על תקצובם של ראשי קהילות רפורמיות בישראל. הכנס יתקיים ביום שלישי הבא בבית הרבנות הראשית לישראל.

"הננו בזה לגלות צערנו וכאבנו הנורא, על כבוד שמים שנתחלל ועל רמיסת התורה, ונתינת יד לעוקרי והורסי היהדות, שכבר הביאו חורבן איום ונורא על עם ישראל בתפוצות, בגרימת התבוללות נוראה, ועקירת כל יסודי התורה", כתב הרב עמאר בהזמנה לרבנים, בה תיאר כי "עתה הם מחפשים הכרה גם בארץ ישראל, שיהיו עוקרי הדת מוכרים כאנשי דת. אוי לנו שכך עלתה בימינו... כל כוונתם לפגוע בקדושת התורה וטהרתה בארצנו הקדושה. אנו מצהירים קבל עם ועולם - היה לא תהיה!".

הרב הראשי קרא לרבנים להתאסף ו"לטכס עצה ולזעוק במרה את זעקת התורה, לבטל את רוע הגזירה ולשמור על תורתנו הקדושה כנתינתה".

השבוע אמר הרב עמאר כי "אי אפשר לשתוק על השבר הנושא הזה, צריך לצעוק וצריך להתפלל בתקווה שהקב"ה יגדור את הפרצה הזו ולא יהיה חילול ה' הנורא הזה. ולא יהיה קטרוג על עם ישראל". הוא ביקש כי "כל אחד ירבה בתפילות, שתצא מכאן זעקה כנגד כל אלו שמבקשים להפר את יסודות תורתנו הקדושה".