כך מתכננים אנשי הקרן לידידות להשפיע על הילדים שלכם

בעוד משרד החינוך טוען כי הקרן לא תממן את קייטנות הקיץ של המשרד, מסמך פנימי שהגיע לכיפה חושף כיצד הקרן לידידות תהיה מעורבת בתכנים הנלמדים במוסדות הלימוד.

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 29/06/14 10:07 א בתמוז התשעד

כך מתכננים אנשי הקרן לידידות להשפיע על הילדים שלכם
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בעוד משרד החינוך הוציא הודעה הבוקר (א') כי יממן את קייטנת החופש הגדול במלואו, וכי הקרן לידידות לא תהיה שותפה במימון, לא כל שכן בהתערבות בתכנים של הקייטנות, מסמך פנימי מטריד שהגיע ל'כיפה' מתאר לכאורה כיצד הקרן לידידות מעורבת בתכנים של הקייטנה.

על פי המסמך, הקרן לידידות מקימה בימים אלו כפר אטרקטיבי לתלמידי הקייטנה שיקרא, איך לא: 'כפר הידידות'. במסמך הפנימי מתואר, כי לתלמידים המשתתפים בקייטנת הקיץ של משרד החינוך, מובטח מתחם פעילות שהוקם עבורם, בו יגלו תלמידי כיתה ג-ה תרבויות חדשות, מנהגים של עמים אחרים. "לחקור את השונה, ולגלות כמה הוא דומה" נכתב שם.

כמו כן, המסמך מתאר כיצד כל יום פעילות יפתח בשיחת פתיחה עם התלמידים אשר יספרו על מהות הכפר ומסריו, ומדגיש כי רק תלמידים שמשתתפים בקייטנת הקיץ של משרד החינוך יוכלו להשתתף.

כאמור, הבוקר פורסם בכיפה כי משרד החינוך יממן את מלא הקייטנות ברחבי הארץ, והקרן הידידות תקים פעילות דומה רק במקומות שמשרד החינוך לא פועל בו, לא ברור כרגע האם מדובר בפעילות חיצונית של הקרן עבור התלמידים המשתתפים בקייטנה או בפעילות יזומה של הקרן יחד עם משרד החינוך.

בעוד טענות הקרן לידידות היו לאורך כל הדרך כי היא לא תתערב בתכנים של הילדים, המסמך הפנימי מהווה הוכחה למעורבות בתכני הילדים. אומנם הקרן לידידות כפי הנראה לא תתערב בקייטנות משרד החינוך, היא עדיין תפעיל קייטנות חיצוניות במקומות בהם לא תופעל קייטנה, וכך אלפי ילדים יגיעו לקייטנות של הקרן.

במשרד החינוך מסרו בתגובה "הקרן לידידות אינה שותפה לגיבוש התכנים. כל תכני הלימוד הינם באחריות הרשות המקומית ובפיקוח משרד החינוך". התגובה הזו לא ממש מתיישבת עם המסמך הזה שאמנם גובש בקרן לידידות - אבל בין המכותבים לו נמצא גם השר שי פירון. מעניין יהיה לראות האם לפרסום תהיה השפעה על הורים נוספים, בעיקר במגזר הדתי שיעדיפו לא לשלוח את הילדים לקייטנות.

לקריאת המסמך כולו