כך בנט מתכנן לחסל את האיחוד הלאומי

עיון מעמיק בחוקת המפלגה מגלה כי יושב ראש המפלגה בחר להשאיר לו את הסמכות הבלעדית בשאלת מיזוג המפלגות, כמו גם אופציה להקל על ח"כים מתקומה שיעברו לבית היהודי. מסתמן כי חברי תקומה לא יחוייבו בתקופת הכשרה

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 08/07/14 19:55 י בתמוז התשעד

כך בנט מתכנן לחסל את האיחוד הלאומי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שנה וחצי לאחר הבחירות הכלליות, ואחרי שנים של הבטחות לאיחוד עם המפלגה האחות - תקומה, נראה כי סיכויו של האיחוד לצאת לפועל אפסיים. פעילים בבית היהודי מספרים כי בשיחות סגורות טוען יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, כי בכוונתו שלא לחייב את הח"כים של תקומה בתקופת צינון עד שיוכלו לבחור ולהיבחר ברשימת "הבית היהודי" לכנסת - כפי שדורשת חוקת המפלגה. על פי החוקה נדרשת שנה וחצי של חברות במפלגה על מנת לבחור את רשימת המפלגה, ושלושים חודשי חברות על להציג מועמדות לרשימה. לדבריהם, סעיף זה בחוקה נועד להכשיר מצב בו ינסה בנט לקרוץ לחברים בתקומה להצטרף לבית היהודי, אלו יוכלו לענות להזמנתו גם בהתראה קצרה.

בחודשים האחרונים מתלוננים גורמים בתקומה כי בנט דוחה את איחוד שתי המפלגות, תקומה והבית היהודי. בשבוע שעבר הגיע ל'כיפה' מכתב ששלח השר אורי אריאל לבנט בו הוא מוחה על כך שלא נעשים צעדים לאיחוד המפלגות. "אני יודע שכולנו בעד האחדות והמיזוג, אבל לצערי במשך 10 חודשים אנחנו לא מצליחים לשבת ובאופן שוטף ועקבי נדחים ב'לך ושוב' שנראה שאינו מקרי" כתב אריאל ומתח ביקורת נוקבת על חברי הבית היהודי. "הניסיון להעביר חוקה בלחץ הוא מיותר ואינו ראוי לפני שפועלים למיזוג", כתב אריאל.

איחוד עם תקומה - רק אם מתאים לבנט

מבחינה מדוקדקת של סעיפי החוקה החדשה, אותה מבקש בנט להעביר במרכז המפלגה, עולה כי ישנו מאמץ ניכר למנוע את האיחוד בין המפלגות . כך למשל יו"ר המפלגה הוא היחידי שיכול להביא בפני המליאה הצעה לאיחוד בין המפלגות. דבר שיאפשר לבנט לסרס כל הצעה לאיחוד פוליטי. גם במקרה בו כל חברי הבית היהודי יתמכו באיחוד שכזה, בנט לא יהיה חייב לשמוע לקולות הללו בתוך המפלגה, ולדבוק בגישתו ולחייב את חברי תקומה לרוץ במסגרת הפריימריז הכללים של המפלגה. הדרך היחידה של חברי המרכז לאשר איחוד בין המפלגות תהיה להחליף את יו"ר המפלגה, דבר בלתי אפשרי לפי התקנון הקיים.

גורמים בכירים בתוך מפלגת הבית היהודי עמם שוחחנו אישרו את הדברים, וטענו כי בימים האחרונים נעשות ישיבות קדחתניות על מנת להגיע לנוסח מוסכם של החוקה. לוועדת החוקה הוגשו מעל 1000 הסתייגויות ובחוקה הסופית ייעשו כ-70 שינויים. על פי גורמים בבית היהודי, כפי הנראה ביום חמישי הבא, בעוד עשרה ימים, תתקיים ישיבת חברי המרכז שיאשרו את החוקה.

הבית היהודי בחרו שלא להגיב לכתבה