כחלון: "הממשלה הקודמת עוללה את מה שעוללה וזרקה אותם אליי"

שר האוצר ושר החינוך השיבו לאיומי ראש הממשלה על הליכה לבחירות. כחלון התייחס לעובדי רשות השידור, "אני אחראי שאף עובד לא ייזנח". בנט קרא לנתניהו "לא לקחת את המדינה לבחירות בגלל התאגיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/17 17:24 כא באדר התשעז

שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט, הגיבו היום (א') יחדיו למשבר הקואליציוני סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי.

השניים הציגו במסיבת עיתונאים יחד עם מזכ"לית הסתדרות המורים, את ההסכם עליו חתמו. בנוסף לכך, הם ניצלו את הבמה התקשורתית כדי להתייחס לכוונת ראש הממשלה לנסות ולבטל את הקמת התאגיד ולחשש כי נתניהו יחליט ללכת על כך לבחירות.

השר כחלון הצהיר כי הוא "מתחייב לטפל בענייני העובדים (של רשות השידור). אנחנו בימים האלה יושבים אחד אחד ואני אחראי שאף עובד לא ייזנח". כחלון לא שכח להאשים את מי שלדעתו אחראי לבעיות בהחלטת הקמת התאגיד ואמר כי "הממשלה הקודמת עוללה את מה שעוללה וזרקה אותם אליי. אני אומר לכם - אנחנו נטפל באנשים האלה בצורה הטובה ביותר".

יושב ראש הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט התייחס גם הוא למשבר מול נתניהו ואמר כי "מדינת ישראל צריכה יציבות ולא בחירות, יש לנו ממשלה לאומית טובה. אני קורא מכאן לכל מרכיבי הממשלה, ובראש ובראשונה לראש הממשלה - לא לקחת את המדינה לבחירות בגלל התאגיד".

דברי השניים מגיעים על רק הפוסט שכתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו, בו כתב אמש כי הוא מתחרט על החלטת הממשלה הקודמת, לפיה יש לסגור את רשות השידור ולהחליפה בגוף אחר. כמה שעות קודם לכן, אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, כי במידה וכחלון ובנט ימשיכו להתעקש על הקמת 'כאן' ולאיים על שלמות הקואליציה, יתכן ולראש הממשלה ימאס והוא יחליט ללכת לבחירות.

שר הכלכלה מכולנו אלי כהן אמר ל-ynet כי "הציבור מאס בהתעסקות בסוגיית השידור הציבורי והתאגיד, ומעוניין בהמשך קידום הנושאים המרכזיים בתחום המדיני והכלכלי העומדים על הפרק. כל הליכה לבחירות על נושא זה אינה נכונה עבור מדינת ישראל. בחירות זה הדבר האחרון שעם ישראל זקוק לו בעת הזו".

בהמשך הוא הוסיף, "כולנו הייתה עסוקה בשנתיים האחרונות בעשייה לטובת הציבור, וככל שייגזר עלינו ללכת בבחירות, כולנו ערוכה לכך. הביקור בסין, בוועידת החדשנות, הוא חשוב לכלכלה הישראלית להשגת היעד המרכזי של משרד הכלכלה - חציית רף 100 מיליארד דולר של יצוא, העומד כיום על כ-92 מיליארד דולר".