כועסים על הפרופסור

תלמידים מישיבות הסדר שלחמו תחת פיקודו של רס"ן רועי קליין זועמים על דבריו של פרופ´ יורי פינס

חדשות כיפה ישי פרידמן 26/07/09 00:00 ה באב התשסט

כועסים על הפרופסור
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תלמידים מישיבות הסדר שדרות ועכו שלחמו תחת פיקודו של רס"ן רועי קליין זועמים על דבריו של פרופ יורי פינס שקרא להרוס את ביתו של הקצין ולגרש את "המתנחבלים".

פרופ יורי פינס, ראש החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית, קיבל בתיבת המייל - עצומה הקוראת למנוע את הריסת ביתו של רס"ן קליין ז"ל. בתגובה למייל כתב פרופ פינס "שצריך להרוס את ביתו של הרס"ן ושהמתנחבלים יפוצו לכל הרוחות". המייל נודע לעיתון מעריב שפירסם את הדברים במהדורת יום שישי. פרופ פינס עומד מאחורי הדברים אבל טוען שהוא אמר זאת כאיש פרטי ולא כמרצה ואיש האוניברסיטה העברית.

תלמידי ישיבות ההסדר משדרות ועכו שלחמו ושרתו תחת פיקודו של רס"ן רוע קליין הזדעזעו ונדהמו מהתבטאויותיו של פרופ יורי פינס. רועי רקובסקי מישיבת ההסדר בעכו שלחם עם רס"ן קליין בלבנון אמר כי הוא נדהם מאמירותיו של פרופ יורי פינס: "נדהמתי ואף הופתעתי לקרוא התבטאות אשר אינה הולמת אדם מכובד ובעל שיעור קומה. התבטאותו אינה מעמידה רק את עצמו מול קהל היעד לתגובתו אלא גם את המוסד המכובד אותו הוא מייצג, לדעתי תגובה זו לא רק שפוגעת בכבודו של רועי קליין ז"ל אלא גם במה שרועי האמין ודבק בו עד לרגעיו האחרונים."

אוהד סאלם שלמד בישיבת ההסדר בשדרות אמר כי "דבריו של הפרופ הינם פוגעים, אנטישמים ואנטי ציונים בצורה מחרידה. הלוואי וכל חיילנו היו כמו רועי קליין הי"ד שמסר את הנפש בשביל אנשים כמו הפרופ החוצפן שנוטף שנאה לכל מי שלא חושב כמוהו. על הסטודנטים להחרימו לאלתר כך לא מדבר פרופ מכובד אלא איש שוק"

"מקומם מאוד כי פרופ ואיש אקדמיה בכיר אומר דברים נלוזים שכאלה על גיבור אשר קיבל את עיטור העוז הגבוה ביותר בצה"ל", אומר ישי רוטשטיין, גם הוא מישיבת עכו ומפלוגת גולני של קליין. "אין לי ספק כי הייתה נוצרת מהומה גדולה הרבה יותר לו להבדיל הייתה נאמרת אמירה כזאת על הריסה של בית מחבל, להבדיל אלף אלפי הבדלות. ולצערי זה כבר לא מפתיע שהאליטה מנותקת מעם ישראל המוקיר את גיבוריו".

ארז תדמור, מתנועת אם תרצו הפועלת בתוך הקמפוסים נגד פעילות אנטי ישראלית וציונית, אמר לכיפה כי הוא מקווה שהאונברסיטה העברית תדע למצות את הדין עם "התבטאויותיו השערורתיות" של פרופ פינס: "הסטודנטים באונברסיטה העברית נדהמו מעוצמת השנאה, גסות הרוח והאטימות של פרופ באונברסיטה שמתבטא כאחרון הבריונים בעולם התחתון. למרבה הצער יורי פינס שאינו ראוי לתואר פרופ אינו בודד ובאונברסיטאות בישראל ישנם רבים כמותו. אנו מקוים שהאונברסיטה תדע למצות את הדין עם התבטאויותיו השערורתיות"