כוחם באחדותם: הדתיים ברחובות התאחדו סביב "הבית היהודי"

אחרי המפלה הצורמת בבחירות המקומיות הקודמות, מקווים תומכי "הבית היהודי" ברחובות להגיע להישג של 4 מנדטים. את הרשימה יוביל אמיתי כהן, איש "תקומה" שזוכה גם לתמיכתו של בנט

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/07/13 13:30 ג באב התשעג

כוחם באחדותם: הדתיים ברחובות התאחדו סביב "הבית היהודי"
פרטי, צילום: פרטי

בעוד ”הבית היהודי“ מפוצלת בתמיכתה המקומית בערים שונות בישראל, ברחובות המצב אחר לגמרי: הקהילה הדתית בעיר, שנחלה מפלה בבחירות האחרונות כשהשיגה שני מנדטים בלבד, השכילה במשך ארבע שנים להתאחד בדמות "הפורום הדתי לאומי ברחובות" ולגבש רשימת מפלגות תקומה והבית היהודי בעיר ולאחד את הכיפות הסרוגות.

עוד באותו נושא: ומה קורה בפתח תקווה?

במשך ארבע שנים פעל הפורום הדתי לאומי ברחובות לגיבוש הקהילה הדתית הגדולה שבעיר לאחר חוסר התארגנות קודם לכן. אירועי תרבות וכינוסים שונים אפשרו לגיבוש הקהילה ולהעמיד בראשה את אמיתי כהן כראש רשימת תקומה-הבית היהודי, זאת לאחר שכהן הוצב ברשימת תקומה לכנסת אולם בשל מיקומו הנמוך, מקום 17, נשאר מחוץ לרשימת הבית היהודי. המטרה של רשימת הבית היהודי ברחובות היא הכפלת מספר המנדטים ולהגיע למעמד של 3-4 מנדטים בעירייה. בניגוד לערים אחרות במרכז, מפלגת תקומה היא הכוח הפוליטי המשמעותי יותר לעומת הבית היהודי. אמיתי כהן, יו"ר רשימת הבית היהודי ברחובות, חתם לפני כחודש על הסכם עם יו"ר סניף הבית היהודי בעיר עו"ד אבי מוזס לאיחוד השורות ושיתוף פעולה מלא.

אמיתי כהן ובנט, צילום: פרטי

מי שאפשר את פעילות הפורום בשנים האחרונות הוא בעיקר ראש העיר המכהן, רחמים מלול, שתקצב את פעילות הפורום וכיום נהנה מתמיכת הבית היהודי בו לקדנציה נוספת זאת בדחיית המועמדת הנוספת שירה רודמן. מלול הוא אמנם איש ש"ס וחבר כנסת לשעבר מטעם המפלגה אולם עומד בראש רשימת הליכוד בעירייה והעמיד כממלא מקומו את בנצי שרעבי, המזוהה עם הציונות הדתית. ברשימת הליכוד כמו גם ברשימות אחרות למועצה יש נציגים נוספים של הציונות הדתית אולם הקשרים ביניהם לבין אנשי הפורום רופפים וכמעט ואינם מתקיימים.

קשרים חמים יותר מהדק הפורום בימים אלה עם החסידויות השונות בעיר ובכך לנסות לערער את מעמדם של ש"ס ויהדות התורה. המגעים מתקיימים בימים אלה עם חסידי חב"ד החיים בעיר אשר מציבים מאחוריהם כוח משמעותי אולם בעיקר עם חסידי קרעטשניף. רק בבחירות האחרונות לכנסת התפקדו במפתיע 350 חסידי קרעטשניף לפריימריז של הבית היהודי. ההתפקדות ההומנית נחשדה כקבלנו קולות אולם בחסידות הבהירו אז כי "רבים מחסידי קרעטשניף התפקדו לבית היהודי בשל שותפות בריצה משותפת למועצת העיר רחובות. ההתפקדות נעשתה על פי כללי החוק, כשהמתפקדים משלמים את דמי ההתפקדות מכיסם וללא תמורה כספית. ההתפקדות נעשתה כתוצאה משותפות אמיתית למען תושבי העיר רחובות".

ומי יוביל את הרשימה?

לכיפה נודע כי על המקום השני ברשימת ”הבית היהודי“ ברחובות מתמודדים מספר דמויות מפתח ותיקות בעיר, כשברשימה אמורים להשתלב גם נציג חסידות "קרעטשניף" - ככל הנראה במקום השלישי - ונציג הגרעין התורני "מורשת יעקב". שמות נוספים המופיעים ברשימה: דניאל בר דובר משרד הדתות ותושב העיר המשמש כיועץ הבכיר של אמיתי כהן, דביר חודפי עוזרו לשעבר של סגן שר החינוך אבי וורצמן וסגר הרב הראשי הצבאי לשעבר, סא"ל במיל' עו"ד שחר מתנה.

יביא את ההישג? אמיתי כהן (צילום: יחצ)

מי שיעמוד, כאמור, בראש רשימת הבית היהודי ברחובות הוא אמיתי כהן (36) נשוי למיכל להם ארבע ילדים, בוגר הישיבה התיכונית "ישיבת הדרום" בעיר רחובות בישיבת ההסדר "אור עציון". כהן שירת כלוחם בגדוד 12 בגולני במסלול הסדר ושימש כשליח בקהילה היהודית בעיר מרסיי שבצרפת, כשליח מטעם "תורה מציון". את פעילותו הציבורית החל אמיתי בהנהגה הצעירה של מפלגת "תקומה", שם ריכז את מחוז הדרום. כיום, משמש כהן כיועץ ראש עיריית רחובות וגזבר המועצה הדתית. שר הכלכלה, נפתלי בנט אמר "אנו רואים באמיתי כהן דמות מפתח שתוביל את הציונות הדתית בעיר ואמיתי יאחד איתו את מגוון הזרמים בעיר".

אמיתי מצידו מאשר את הדברים ואומר שהמטרה הראשונה שלו היא לאחד את הכוחות הרבים שמזוהים עם הבית היהודי במטרה לשרת את כלל תושבי העיר.