כוחות הביטחון הרסו שלושה בתים בגבעת אסף

כוחות רבים של המנהל האזרחי פשטו על היישוב גבעת אסף והרסו שלוש בתים של משפחות מוותקי היישוב. תושבי גבעת אסף: מעשה חמור ומקומם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/15 10:30 ג בניסן התשעה

כוחות הביטחון הרסו שלושה בתים בגבעת אסף
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

הבוקר (ב') פשטו כוחות מנהל אזרחי רבים, יחד עם צבא ומשטרה על היישוב גבעת אסף בבנימין, והחלו בהריסת שלוש בתי משפחות מוותיקי היישוב, הנמצאות בחלקה 4 עליה יש טענות רכישה מצד היישוב. במקביל, הורסים הכוחות שני מבנים בהם אחד ששימש למגורים, בגבעת עז ציון הסמוכה לגבעת אסף.

מהיישוב גבעת אסף נמסר לסוכנות תצפית: "תושבי גבעת אסף מוחים על מעשה העוול הנורא, של הרס בתי שלושת המשפחות המייסדות של גבעת אסף. הבתים בהם התגוררו 28 נפשות נהרסו ע"י המנהל וכוחות הביטחון באיצטלה משפטית של "קרקעות פרטיות", כאשר למעשה מדובר בקרקעות מדינה שנגזלו ע"י השלטון הירדני בשנות השישים, אשר לא היתה לו זכות קניינית בארץ לפי דיני התורה ולהבדיל גם לפי המשפט הבינלאומי".

עוד נמסר מגבעת אסף לסוכנות תצפית: "מעשה ההרס חמור שבעתיים מאחר והקרקע נרכשה לפנים משורת הדין מאותם ערבים הרשומים בטאבו הירדני (אשר מעולם לא תבעו את מתיישבים), ומערכת המשפט של מדינת ישראל לא אפשרה למתיישבים לרשום את הקרקע על שמם. אנו קוראים לממשלת ישראל לתקן דרכיה, ולהשתמש בפתרונות המשפטיים המצויים בידה, כדוגמת חוק ההסדרה, על מנת לעצור את רכבת ההרס הדוהרת אל עמונה, עפרה, מצפה כרמים ומאות בתים נוספים במרכז בנימין".