ישראל נפרדת מהנשיא לשעבר יצחק נבון

ארונו של הנשיא החמישי הוצב במשכן נשיאי ישראל. בשעה 11:30 יחל טקס האשכבה בהנחיית יהורם גאון, בשעה 13:00 תתקיים הלווייתו בחלקת גדולי האומה בהר הרצל

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 08/11/15 09:52 כו בחשון התשעו

הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, יובא למנוחות היום (א') בצהריים. הלווייתו תתקיים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בהשתתפות בני משפחתו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ואישי ציבור. בשעה זו מוצב ארונו במשכן נשיאי ישראל והקהל עובר על פני הארון לחלוק לו כבוד אחרון.

יצחק נבון נולד בירושלים בשנת 1921 למשפחה ירושלמית שורשית ממוצא ספרדי, ואף כתב את המחזה המצליח "בוסתן ספרדי" על קורותיה של הקהילה הספרדית בשכונת הנחלאות. נבון לחם במחתרת 'ההגנה' כראש המחלקה הערבית ולאחר קום המדינה יצא לשליחות דיפלומטית בדרום אמריקה. עם שובו ארצה בשנת 1951 פתח נבון בקריירה פוליטית ושימש בין השאר כראש לשכת ראש הממשלה דוד בן גוריון. בשנת 1978 נבחר נבון לכהן כנשיא החמישי של מדינת ישראל ושימש בתפקיד עד שנת 1983.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד לנבון ואמר: "יצחק נבון יצר סגנון והווי חדשים של נשיאות. יצחק היה אדם אציל, אריסטוקרט ללא גינונים, נשיא שבא מן העם, והעם העריך ואהב אותו מאוד. מדינת ישראל איבדה היום בן אהוב, נשיא של העם, שמעולם לא ראה עצמו מורם מעם, אך עיני כולנו נישאו אליו בהערכה ואהבה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד אף הוא לנשיא המנוח: "תמיד התרשמתי מעומק השכלתו, מפתיחותו לבריות ומאהבתו העמוקה לעם ישראל ולמורשתו. כנשיא, סופר ומחזאי, פעל לקירוב לבבות בין עדות ישראל, להנצחת יהדות ספרד ולהכרת תולדות ירושלים בה נולד והתגורר כל חייו. נבון ייזכר כאחד מאצילי האומה וכאחד מבכירי בניה".

שרת המשפטים, איילת שקד הזכירה שבהיותו חבר קבינט היה נבון לשר היחיד שהתנגד לעסקת ג'יבריל. "בספרו כל הדרך, סיפר נבון על מחשבותיו סביב עסקה זו ואמר: 'נחרדתי מן הכיוון שבו הולכת ישיבת הקבינט. אם ידעו הערבים שתמורת החזרתו של חייל אחד אנו מוכנים לתת כל כך הרבה, אנחנו נעודד בכך חטיפות בעתיד. במעשה כזה אנחנו משדרים לאויב חולשה, כניעה".