ישראל מוכנה לשחרר 400 מחבלים תמורת הארכת המו"מ. אורי אריאל: נפרוש

ישראל וארה"ב הציעו לאבו מאזן לשחרר 430 מחבלים, בהם 20 המחבלים הערבים הישראלים המדוברים אם יסכים להאריך את השיחות בחצי שנה. אורי אריאל: אם הידיעה נכונה אמליץ לפרוש מהממשלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/03/14 20:59 כז באדר ב'

ישראל מוכנה לשחרר 400 מחבלים תמורת הארכת המו"מ. אורי אריאל: נפרוש
shutterstock, צילום: shutterstock

שיא חדש. ישראל וארה"ב הציעו לרשות הפלסטינית לשחרר 400 מחבלים, בנוסף ל30 המדוברים, בהם ערבים ישראלים, בתמורה להארכת המשא ומתן בשישה חודשים נוספים, כך מתפרסם הערב (מוצאי שבת) בוואלה. על פי ההצעה, אשר הינה משמעותית יותר גדולה מאשר ההצעה הראשונית בפעימה הרביעית, ישוחררו האסירים אך ורק בתמורה להמשך המשא ומתן.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי ארה"ב הציעה לישראל כי בתמורה לשחרור 30 מחבלים, בהם 20 ערבים ישראלים, ישוחרר המרגל הישראל יונתן פולארד. הפרסום הערב, מצביע על מחיר גבוה משמעותי מרוב ההצעות הקודמות, זאת למרות שלמעשה אבו מאזן אינו מספק מאומה בתמורה מלבד התחייבותו למשא ומתן למשך תקופה נוספת.

השר אורי אריאל, מבכירי הבית היהודי, זעם על ההצעה ואמר בתגובה כי "אם הידיעה נכונה אמליץ לחברי לפרוש".

על פי וואלה, אמש (ו') נפגש אבו מאזן עם נציג ארה"ב במשא ומתן ודן עמו בשחרור המחבלים במסגרת הפעימה הרביעית. לאחר אותה שיחה אמר מנכ"ל משרד האסירים ברשות, זיאד אבו עין, כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות וישראל סירבה לשחרר את המחבלים. לדברי אבו עין, ישראל התנתה את השחרור בהמשך המשא ומתן וכן במילוי מספר דרישות בנוגע להסכם המסגרת.