"ישראל לא תהיה מחויבת להסכם שמסכן את קיומה"

תגובות קשות בירושלים להסכם הביניים שנחתם בין איראן לבין המעצמות. לשכת נתניהו: איראן קיבלה בדיוק מה שרצתה; בנט: ההסכם רע, רע מאוד

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/11/13 09:34 כא בכסלו התשעד

"ישראל לא תהיה מחויבת להסכם שמסכן את קיומה"
shutterstock, צילום: shutterstock

הלילה (א‘) נחתם הסכם ביניים היסטורי בין איראן למעצמות, בתום ארבעה ימים של משא ומתן אינטנסיבי. במסגרת ההסכם הוחלט כי איראן תשהה חלק נרחב מפעילותה הגרעינית ובתמורה לכך תזכה בהקלה חלקית ומוגבלת בסנקציות. איראן תוכל להמשיך להעשיר אורניום לרמה של 5%, אך לא תוכל להגדיל את מאגר האורניום המועשר שברשותה. כמו כן ייאסר על איראן להעשיר אורניום לרמה של 20%, או להמשיך לפתח את מתקן המים הכבדים שלה באראק.

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו את ההסכם: ”זהו הסכם רע, הוא מעניק לאיראן בדיוק את מה שרצתה - גם הקלה משמעותית בסנקציות וגם שמירה על החלקים המשמעותיים ביותר בתכנית הגרעין שלה".

״קמנו הבוקר למציאות שבה בזנווה נחתם הסכם רע, רע מאד“, אמר הבוקר בנט, ”ההסכם הרע שנחתם מעניק לאיראן בדיוק את מה שרצתה - גם הקלה משמעותית בסנקציות וגם שמירה על החלקים המשמעותיים ביותר בתכנית הגרעין שלה“.

”אם בעוד חמש שנים תתפוצץ מזוודה גרעינית בניו יורק או מדריד, זה יהיה בגלל ההסכם שנחתם הבוקר“, הוסיף בנט, ”המערכה עוד ארוכה, ונמשיך לפעול בכל מימדי הפעולה. חשוב שיידע העולם: ישראל לא תהיה מחויבת להסכם שמסכן את קיומה“.

השר אורי אריאל ציין כי ”ישראל היתה ותישאר תמיד תלויה בעצמה. ההסכם בזנוו׳ה מקדם היום את איראן לגרעין יותר מאי פעם והכל בחסות בינלאומית. באיראן הבוקר חוגגים על מה שהעולם כולו יבכה בעתיד“.