ישראל כץ: "הצעת הסיפוח של בנט היא נוראית. לא פלא שא.ב. יהושע מאמץ אותה"

שר התחבורה חושב שצריך "לאפשר בניה חופשית ביישובים. אין גושים". שמח על תוצאות הפגישה של נתניהו וטראמפ. תוקף את בנט על התנהלותו לפניה, "אני לא אתן שמפלגה קטנה נותנת אולטימטומים". ומצהיר לגבי שאיפותיו להיות ראש ממשלה

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/02/17 14:47 כ בשבט התשעז

ישראל כץ: "הצעת הסיפוח של בנט היא נוראית. לא פלא שא.ב. יהושע מאמץ אותה"
מרכז מורשת בגין, צילום: מרכז מורשת בגין

שר התחבורה ישראל כץ, חושב שיש סיבה לאופטימיות בעקבות פגישתם של ראש הממשלה ונשיא ארה"ב. בראיון לרדיו 'קול חי' הוא התייחס היום (חמישי) לסוגיות שעלו בפגישה, לדברים וההצעות של הש בנט ועל רצונו לרשת את נתניהו בתפקידו.

תחילה התייחס כץ לדברים שנאמרו אמש בפגישה ובמסיבת העיתונאים המשותפת שלני המנהיגים, "יש לפגישה הזו מסר וגם לדברים שנאמרו ולא נאמרו. ישראל קיימה מגעים עם ארה"ב לקראת הפגישה וברור שהמדיניות של הממשלה הזו תהיה שונה לגבי בניה בהתיישבות ובוודאי בניה חופשית בירושלים. שאר הדברים הם מינוחים".

לדבריו, הוא לא מכיר במונח 'גושים' שהתוו בשמאל, "צריך לאפשר בניה חופשית בירושלים ובניה בתחומי היישובים בהתיישבות בצורה חופשית. אין גושים. לא משנה אם זה ביתר עילית, מודיעין עילית, עלי או אלון מורה, לכל יישוב יש תכניות וצריך לאשר בניה ללא הפרעה".

בנוגע לפתרון שתי המדינות שכמעט ולא אוזכר ע"י נתניהו וטראמפ, הוא אמר, "כל אחד יודע שמדינה פלסטינית, שאני נגדו, לא רלוונטי. זה מה שאמר הנשיא האמריקאי".

השר כץ הצהיר שהוא תומך בסיפוח מעלה אדומים ויישובי ירושלים, אך מתנגד להצעתו של הש בנט, "אני נגד האפשרות לתת אזרחות ל-150 אלף פלסטינים. לא פלא שא.ב. יהושע מאמץ את הצעת בנט, זה דבר נורא. אמרתי לנתניהו שיש לו את האפשרות להיות המנהיג הראשון מאז דוד המלך שמרחיב וקובע את גבולות ירושלים. זה יקבל תמיכה בקרב ישראל ויהודי העולם. זה דגל שאפשר ללכת אתו".

על ההצהרות שר החינוך, לפני פגישת נתניהו ולאחריה, אמר שר התחבורה כי "בימים האחרונים עסקתי בסוגיה הזו והדברים ברורים. אני יכול להגיד שמה שנתניהו עשה אתמול זה מה שרציתי אז זו הדרך?" שאל והמשיך "אני נגד מדינה פלסטינית. אנחנו צריכים להכיל את הדבר ולפטור את הבעיה. מה בנט רוצה? לתת להם ריבונות ושיצביעו לכנסת? אני לא. הסגנון שמפלגה קטנה נותנת אולטימטומים הוא כבר לא יעבוד, אני לא אאפשר אותו".

על חקירות רה"מ והאפשרות שייאלץ להתפטר מתפקידו אמר כץ, "אני מחזק את ידי ראש הממשלה ומאחל שהעננה הקודרת תחלוף במהירות. אני מצפה שרשויות החוק יעשו עבודה אחראית מקצועית". בהתייחס לשאיפותיו בעתיד לכהן כראש ממשלה הוא הדגיש, "אמרתי בזמנו ואני אומר אותו דבר שלא על רקע הדברים, שלא יצטייר לא נכון, אני מתכוון בעזרת השם להתמודד ביום שאחרי נתניהו על ראשות הליכוד ועל ראשות הממשלה".