ישיבת "עוד יוסף חי" מסרבת להרים ידים

למרות ששר הביטחון הורה לצבא להמשיך להחזיק במבנה בישיבה כבר ממשיכים ללמוד במבנה זמני. "זמן אלול נפתח אצלנו בשמחה" אומרים בישיבה

חדשות כיפה יוסף ארנפלד, כיפה 16/09/14 16:30 כא באלול התשעד

ישיבת "עוד יוסף חי" מסרבת להרים ידים
אתר ישיבת עוד יוסף חי, צילום: אתר ישיבת עוד יוסף חי

שר הבטחון האריך אמש את צו התפיסה על בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר בחודשיים וחצי נוספים, אך בישיבת 'עוד יוסף חי' לא ממהרים להרים ידים. עם קבלת הצו החלו להכשיר מבנה זמני לטובת בית המדרש, בו כבר פתחו את זמן קיץ ביתר שאת וביתר עוז. "זמן אלול נפתח אצלנו בשמחה, התלמידים לומדים מסכת בבא מציעא והאברכים בכולל הלכה לומדים הלכות שבת. עיקר הדגש שאנחנו נותנים לתלמידים בישיבה היא שהתורה היא תורה של חירות והכוחניות של שר הביטחון וחבר מרעיו לא תכופף את התורה. מצד אחד הישיבה השקיעה במבנה זמני מרוצף שיהיה נח ללמוד בו ומצד שני אין בכך שום הסכמה לכך שמבנה בית המדרש נמצא בידיים זרות" - אומר הרב יוסי אליצור, ר"מ בישיבה בשיחה עם 'כיפה'.

"בית מדרש הוא מקום תורה" - אומר הרב דוד דודקביץ', רב הישוב יצהר לאתר 'כיפה' - "לא מצינו שלהבדיל משתלטים על מסגד או על בית ספר. זה מצער ומכאיב מאוד".

התגובה הרשמית של הישיבה אומרת ש"אחרי שבוגי הביס את החמאס אנחנו מבינים שהוא התפנה לטיפול בסכנה האמיתית למדינת ישראל, הלא היא ישיבת עוד יוסף חי. אנו מזכירים ששעות ספורות לאחר הארכת הצו הקודמת, והצהרתו של בוגי על מאבק נחוש ב"טרור היהודי", נחטפו שלושת הנערים בגוש עציון, ועם ישראל קיבל תזכורת כואבת, טרור מהו. מאמר חז"ל, "כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים", מעולם לא היה אקטואלי יותר", מוסיפים בישיבה. "מה שבטוח הוא שאת החיוך בוגי לא ימחק לנו מהפנים גם עם אלף צווים. ישיבת עוד יוסף ממשיכה לעסוק בתורה במבנה זמני מתוך חרות אמיתית. "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"."