ירו למשמע 'המן' ונענשו בחומרה

סרטון שהופץ ברשת בשבוע האחרון הראה חיילים בקורס מ"כים כשהם יורים בזמן האזנה למגילה. בצה"ל פחות אהבו את הגימיק: הקצין נשלח ל-31 ימי מחבוש ושני חניכים נוספים הודחו מהקורס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/14 15:07 יז באדר ב'

ירו למשמע 'המן' ונענשו בחומרה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

עונש חמור הוטל על החיילים שירו במטווח כששמעו 'המן', כך מפרסם היום יוחאי עופר בnrg. בשבוע האחרון הופץ סרטון באינטרנט וכן בפייסבוק בו נראים חיילים כשהם יורים במטווחי בית הספר למפקדי כיתה בזמן שחברם מקריא את המגילה ומגיע למילה 'המן'.

בעקבות התפוצה אותו קיבל הסרטון, בין היתר בדף פייסבוק בעלי כמות אוהדים גדולה דוגמת 'דוסים מצייצים' גילו גם בצה"ל את המעשה ובעקבות החשיפה קיבלו המעורבים עונש חמור. מפקד המחלקה נשפט ל-31 ימי מחבוש ולדברי גורמים צבאיים בסיום ריצוי עונשו יוחלט על המשך דרכו, שני חיילים נוספים שהיו מעורבים באירוע הודחו מקורס המ"כים.

צפו בסרטון:

[embed]

]

במסגרת תחקיר האירוע נקבע כי עלו בעיות חמורות של משמעת וכי בוצע ירי שלא לצורך בתנאי בטיחות בעייתיים. בצה"ל הודו כי אחד הדברים החמורים הוא כי הסרטון הופץ ואף זכה לפרסום ברשתות החברתיות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לnrg כי "מדובר באירוע שאינו עולה בקנה אחד עם הערכים המצופים ממפקדים בצה"ל. בעקבות האירוע, נערך תחקיר בראשות מפקד ביסל"ח שבסיומו ננקטו צעדים משמעתיים כנגד המעורבים וחודדו הנהלים וההנחיות למפקדים".