ינאי נועד להיות אבא

"ינאי היה הרציני שבינינו, זכינו להיות איתו בשעות האחרונות ולאכול ממה שהכין", חברו הקרוב של ינאי וייסמן הי"ד שנרצח בשער בנימין מספר על דמותו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/02/16 15:35 יב באדר א'

ינאי נועד להיות אבא

"ינאי תמיד היה היותר רציני שבין כולנו. בחור זהב, היה אכפת לו מכולם, תמיד מחייך, בחור שמח היה חבר אמתי שאכפת לו, שדואג. אשתו והבת שלו נטע היו חשובות לו במיוחד, היה איש משפחה מדהים", מספר ל'כיפה' אלחנן מהלא אחד מחבריו הקרובים של ינאי וייסמן הי"ד, שנרצח בפיגוע בסניף רמי לוי במטה בנימין ביום חמישי.

"אנחנו מכירים מגיל שנתיים, גרנו יחד ביישוב מעלה מכמש, למדנו ביסודי ביחד ובחטיבה ורק בישיבה התיכונית נפרדו דרכינו מבחינת מוסד הלימודים אך לא מבחינת הלב", מספר מהלא, "היינו חבורה של שבעה חברים מאד מלוכדים היינו תמיד ביחד שמרנו על קשר טוב תמיד. בתיכון וגם במכינות ובצבא כל אחד הלך למקומו אבל הקשר תמיד היה חזק ונפגשנו מידי פעם".

וייסמן ומהלא נפגשו ביום בו הוא נרצח ואף שהו יחד, "התחתנתי שנה אחריו וגם ינאי וגם אני המשכנו לגור ביישוב. הבתים שלנו כבר מסודרים ויש פינות ישיבה בחוץ ויש מקומות ישיבה נוחים כך שתמיד היינו באים אחד לשני. לפני שבועיים התחלתי את החופשה לקראת שחרור והוא היה ב'רגילה' הוא התקשר אליי ביום רביעי ושאל אם אני ביישוב ובסוף לא יצא לנו להיפגש אך ביום חמישי בבוקר קבענו שנעשה ארוחת בוקר יחד המשפחות שלנו וחבר נוסף שהיה בישוב", מספר מהלא.

"נפגשנו בשעה 10 ואכלנו ארוחת בוקר, שקשוקה שינאי הכין. הוא סיפר שילך לקניות בשער בנימין ואחר כך ילך עם אחיו לצבוע דירה ברמת גן, לא היה שום דבר שונה מהרגיל. אחרי כמה שעות שמענו שיש אירוע בשער בנימין הבנו מהר שינאי נפגע ודאגנו עמוקות לאשתו יעל ולנטע שהיו שם אתו. זכינו להיות אתו בשעות האחרונות שלו ולאכול את מה שהכין", מספר מהלא בכאב.

מתוקף תפקידו כסגן הרבש"צ במעלה מכמש נאלץ מהלא לספר לחברים על מותו של וייסמן, "הרבש"ץ שמילאתי את מקומו בדיוק יצא לקניות וכשהחל האירוע בשער בנימין הוא התקשר אליי שאדליק את הקשר כדי לראות מה קורה ולתדרך את השומרים וכך שמעתי את שמות הפצועים ואת שמו של ינאי ביניהם".

"זה קשה לדעת את זה ולחכות ולא להישבר, אך גם בצוק איתן וגם בחיים האזרחיים שלי לפני הייתי עם כמה סיטואציות קיצוניות בחיים וידעתי שאני צריך להיות חזק ולנתק את הרגשות ואחר כך אוכל להתפרק. כשהבנתי שהמשפחה כבר יודעת התקשרתי לחברים לבשר להם את זה לאט כדי שיתחילו להגיע לכיוון הישוב... קיבצתי את כולם פה וישבנו ודיברנו", אומר מהלא ומוסיף, "אנחנו חבורה מלוכדת עם אהבה גדולה אחד לשני ובהחלט לא קל לנו, אך אנחנו מודים לקב"ה שהוא זכה והספיק להתחתן עם אישה מדהימה ולהביא לעולם ילדה מדהימה".

לשאלה מה הזיכרון החזק ביותר שלו מינאי, הוא משיב בחיוך, "בארוחת הבוקר האחרונה הגיע הרבש"צ אלינו הביתה כדי לשתות אתנו קפה והוא הרים את נטע גבוה עם הפנים אליו. הוא אב מנוסה לארבעה ילדים אך ינאי נלחץ מהתנוחה. הוא היה איש משפחה מדהים שדואג כל הזמן לילדה. הוא תמיד השגיח כשמרימים אותה שלא יהיה שמץ של סיכון. הוא בא מאחורי הילדה ושם את הידיים כדי לתמוך בה. כשהוא שאל אותו מדוע הוא עושה את זה ענה לו ינאי לקול צחוקנו "היא נוטה לקפוץ אחורה". זה ינאי הוא תמיד היה ה"סבא" שלנו זה שדואג לנו כל הזמן הוא היה מיועד להיות אבא כבר מגיל צעיר".

"הוא לא סתם ילד בן 21 שנרצח והשאיר אחריו רק משפחה שבורה. לינאי יש ילדה בריאה ואנחנו מקווים שאנחנו נשמור עליהם ותמיד נהיה כאן בשבילם, זאת הנחמה הקטנה שלנו", אומר מהלא בקול חנוק.