ילדה בן, וקראה לו על שם אחיה שנהרג במבצע צוק איתן

יומיים לאחר שאמור היה להתחתן, התקיים טקס ברית מילה לאחיינו של בניה שראל ז"ל בבית השלום בחברון. שמו: בניה גדליה. אביו בשיחה ל'כיפה': "בניה הוא הרוג מלכות שמת בשביל כלל עם ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/14 17:31 כח באב התשעד

ילדה בן, וקראה לו על שם אחיה שנהרג במבצע צוק איתן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יומיים לאחר שרס"ן בניה שראל ז"ל, מפקד פלס"ר גבעתי שנהרג בקרב ברצועת עזה, אמור היה להיכנס תחת החופה עם ארוסתו גלי, אתמול (שבת) התקיים הברית של אחיינו, בנם של אייל וחיה גלמן - אחותו של בניה.

טקס הברית התקיים אתמול בבית השלום שבחברון, שרק לאחרונה הוחזר לידי תושבי חברון היהודים, בנוכחות משפחתו וחברים. במהלך הברית נקרא אחיינו של בניה שראל ז"ל על שמו - בניה גדליה.

"היינו מאוד מחוברים לבניה הגדול", מספר אייל גלמן, גיסו של בניה שראל ז"ל ל'כיפה'. “הייתה לנו התלבטות גדולה כי מצד אחד רצינו מאוד את השם בניה כדי להנציח ולזכור אותו ומצד שני הייתה התלבטות כי תמיד יש את השאלה האם לקרוא לילד עם שם מישהו שנהרג. התייעצנו עם הרב שמואל אליהו ולבסוף החלטתנו לקרוא לו על שמו של בנייה, מכיוון שהוא נהרג כהרוג מלכות שמת בשביל כלל עם ישראל".

גלמן מספר שהשמות שנבחרו מסמלות מבחינתם את התעוזה והתחבולה לצד זהות יהודית וחיבור לתורה. “השם בניה נבחר כמובן על שם גיסי, והשם גדליה הוא על שמו של סבא שלי שעלה מארגנטינה. השמות מתחברים ליוזמה, ליצירתיות שבבנייה, לצד הכוח והשימור של הזהות היהודית והמצוות שהיו בסבא שלי. הדברים מתחברים יחד - פריצה קדימה לצד 'וששנתם לבינך' - תחבולה ותעוזה לצד זהות יהודית וחיבור לתורה ולמצוות. אלו שני כוחות שאנחנו חייבים בזמנים הללו".

"הברית לא התקיימה במקרה בבית השלום", הוא מספר. “אנחנו גרים בבית השלום והברית הייתה בדרכו של אברהם אבינו, שהיה הראשון לקיים את ברית המילה וגם קנה נכסים והתיישב בארץ ישראל. האירוע היה מרגש מאוד. אביו של בניה ז"ל היה הסנדק ומבחינתנו היה זה המשך ישיר וברור לזיכרון של בניה".

כזכור, בזמן אחת מהפסקות האש ההומניטריות במהלך מבצע צוק איתן תקפו מחבלים כוח בפיקודו של רס"ן בניה שראל, מפקד פלוגת הסיור של גבעתי והוא נהרג. באותו אירוע נחטף קצין הפלס"ר הדר גולדין ז"ל.

ביום חמישי בשבוע שעבר אמור היה בניה להתחתן עם ארוסתו גלי ואת יום נישואיהם ציינו בני המשפחה בנטיעות לזכרו בכרם 'שדה כלב' סמוך לקרית ארבע. הכרם שניטעה לזכרו של בניה הינה שטח של חמישה דונם של ענבים שמתעתדים להיות יין משובח. לנטיעות הגיעו אנשים מקרית ארבע- חברון, משפחה וחברים של בניה וגם סתם אנשים וחיילים ששמעו על היוזמה, התרגשו ובאו לעזור ולטעת.

(צילום: נעם ארנון)

"חשבנו שמן הראוי לטעת כרם לזכרו ולהכות שורשים בארץ שבניה היה כל כך מחובר אליה, חילקנו בכל תיבת דואר בקריה מידע על הנטיעות כדי שאנשים יבואו ויהיו חלק מהזיכרון של בניה", אומר מנחם לבני, מוותיקי קרית ארבע- חברון, חבר קרוב של משפחת שראל ובעל החווה החקלאית בה ניטעה הכרם. הכרם ממוקמת בין קרית ארבע למעלה חבר לכיוון חברון, שם גדל בניה. "בזמן האחרון, בשל ההסלמה, השטחים החקלאים שלנו סובלים מפגיעות רבות על ידי פלסטינאים מהכפרים השכנים, וישנה הרבה עבודת שיקום. אנחנו רוצים להראות שכלום לא יעצור אותנו", מוסיף לבני.

ראש מועצת קרית ארבע- חברון, מלאכי לוינגר בירך על היוזמה ואמר "אנחנו מקדשים את החיים ואת ההמשכיות וזוכרים את בניה גם בליבנו וגם באדמתנו. עם כל הצער שבגדיעת חיים אנחנו ממשיכים הלאה, מחזקים את הארץ ואת לוחמיה וכן את מפעל ההתיישבות".