יו"ר תג מאיר: מתנגדים למצעד בו מאות שרים שירי שנאה ונקמה

יו"ר תג מאיר מגיב לדברי המשורר אליעז כהן על אודות מצעד הריקודגלים ואומר, "ניתן לצעוד בירושלים במסלולים חלופיים שלא יסכנו את שלומה של העיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/15 12:54 כב באייר התשעה

יו"ר תג מאיר: מתנגדים למצעד בו מאות שרים שירי שנאה ונקמה
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

הבוקר (ב') תקף המשורר אליעז כהן בחריפות את ארגון תג מאיר על אודות העתירה שהוגשה נגד תוואי הריקודגלים ברובע המוסלמי בירושלים במסגרת אירועי יום ירושלים, וכינה אותה צעד נואל ומחטף מסוכן.

יו"ר תג מאיר גדי גבריהו מגיב לדברים ואומר בשם הארגון כי "אנו מצטערים על הודעת הגנוי של אליעז כהן. פורום תג מאיר מתנגד למצעד שבו מאות של צועדים שרים שירי שנאה ונקמה בחוצות ירושלים.

"מארגני המצעד הודו שאין להם שליטה על שירי השנאה ובמצב עניינים זה הודענו שנתנגד לתוואי המצעד ברובע המוסלמי. ניתן לצעוד בירושלים במסלולים חלופיים שלא יסכנו את שלומה של העיר", מסר גבריהו.

כאמור, הבוקר פרסם כהן מכתב חריף נגד העתירה של תג מאיר ועיר עמים. "נדהמתי לשמוע כי קואליציית "תג מאיר" שקמה לפני כארבע שנים כנגד פשעי "תג מחיר", שאני בין מייסדיה ומקימיה, עתרה יחד עם עמותת "עיר עמים" כנגד תוואי המצעד המסורתי של "ריקודגלים" ביום ירושלים תשע"ה הקרב ובא", זעם כהן.

"לא ידוע לי שהחלטה מסודרת נתקבלה בין הארגונים השונים המרכיבים את הקואליצייה, ונדמה שנעשה כאן מחטף מסוכן, חמור ובלתי-אחראי מצד מי מן הגורמים הנקשרים ב"תג מאיר", אמר עוד כהן.

בתוך כך, מתרחבת המחאה נגד העתירה. מאיר אינדור והרב יעקב נוביק, מיוזמי ומארגני צעדת ה'ריקודגלים' ביום ירושלים, מבקרים בחריפות את העתירה שהוגשה על ידי גורמי שמאל נגד קיומו של האירוע ביום ירושלים הקרוב.

"ביום ירושלים אנחנו עוסקים באיחודה של ירושלים ולא במאבקים ובקריאות נגד אזרחים או בביטויי אבל ונהי. איחודה של ירושלים ניצב מעל המתנגדים מקרבנו ומקרב האויב", כותב אינדור, ובהתייחסות לחשש מאלימות שמא תפרוץ במהלך האירוע, לשם כך יש את שלטון החוק שאמון על ביטחון הציבור ומתפקידו לעצור נערי שוליים הפורעים בחוק.

יצוין כי דברים ברוח זו נכתבו גם בתשובת עמותת 'עם כלביא' ועיריית ירושלים העומדות מאחורי ה'ריקודגלים', בכתב התשובה לעתירת ארגוני השמאל. בתגובה נכתב כי "לפני שנים אחדות גילו המארגנים כי על גבם של עשרות אלפי הצעירים והחוגגים תופסים להם טרמפ, אנשים בעיקר נוער שוליים ואולי פרובוקטורים למיניהם אשר מתנהגים בבריונות בגסות ובאלימות הן ביחס לפלשתינאים הנקרים בדרכם, והן ביחס לזולתם מבין החוגגים".

"תושבי הרובע המוסלמי - המוסלמים והנוצרים שבניהם, לא מצאו לנכון לפנות לביהמ"ש בעצמם, אם כי נכונים אנו להניח כי מצעד הדגלים הינו לצנינים בעיניהם. הפטרוניות והמוסרניות של העותרים להתעבר על ריב לא להם ולנסות לגרש יהודים באשר הם מתחומי העיר העתיקה בירושלים, יש בה מידה בלתי מבוטלת של צביעות אשר משליכה על נקיון כפיהם של העותרים באופן המצדיק דחיית עתירתם על הסף, רק מן הטעם הזה", מסרו.

בסוף דבריהם אומרים הרב נוביק ואינדור כי בסופו של יום מאחורי העתירה נגד ה'ריקודגלים' עומד אך ורק "נסיונו של ארגון שמתהדר בשמירה על זכויות אדם להניע את המשטרה ובתי המשפט לסתום פיו של הציבור רחב להבעת שמחה ורגשותיו הדתיים והלאומיים כלפי העיר ירושלם אגב הכתמתו כציבור אלים וגזעני".