אליעז כהן נגד תג מאיר: נעשה מחטף מסוכן

המשורר אליעז כהן, אחד ממייסדי ארגון "תג מאיר" תוקף את הארגון בחריפות על העתירה נגד תוואי המצעד המסורתי של הריקודגלים. "צעד נואל והוספת שמן למדורת פוטנציאל ההסתה המוסלמית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/15 09:52 כב באייר התשעה

אליעז כהן נגד תג מאיר: נעשה מחטף מסוכן
פורום תג מאיר, צילום: פורום תג מאיר

בצעד מפתיע פרסם המשורר אליעז כהן, אחד ממייסדי ומובילי ארגון "תג מאיר", הודעת גינוי חריפה נגד הארגון, לאחר עתירה שהוגשה נגד קיום הריקוד דגלים בתוואי העובר דרך הרובע המוסלמי.

הבוקר (ב') תידון העתירה של עמותת עיר עמים יחד עם תג מאיר, נגד קיום הצעדה בתוואי העובר דרך הרובע המוסלמי, בבית המשפט העליון בירושלים.

"נדהמתי לשמוע כי קואליציית "תג מאיר" שקמה לפני כארבע שנים כנגד פשעי "תג מחיר", שאני בין מייסדיה ומקימיה, עתרה יחד עם עמותת "עיר עמים" כנגד תוואי המצעד המסורתי של "ריקודגלים" ביום ירושלים תשע"ה הקרב ובא", זעם כהן.

"לא ידוע לי שהחלטה מסודרת נתקבלה בין הארגונים השונים המרכיבים את הקואליצייה, ונדמה שנעשה כאן מחטף מסוכן, חמור ובלתי-אחראי מצד מי מן הגורמים הנקשרים ב"תג מאיר". (היו"ר, ד"ר גדי גבריהו?)”.

נ"דמה שמי שהיה שותף בצעד נואל זה שכח את עקרון היסוד אותו חרתנו על דגלנו בבואנו לייסד את "תג מאיר": חושך, ובכללם פשעי גזענות ושנאה, לא מגרשים במקלות. אלא מרבים באור!! - אין במנדט של הקואליצייה כדי לסטות מעקרון-מנחה זה של פעולה בדרכי שלום ומתוך כבוד עמוק לבעל דעות, עמדות והשקפות מנוגדות משלך", תקף.

בנוסף, טוען כהן, "יש במעשה זה בבחינת "ככלב השב אל קיאו, כן שב הכסיל אל איוולתו", שהרי לפני כארבע שנים נעשה נסיון דומה בשם הארגון, אותו מנעתי בדרכי שלום והסברה. אז הוסכם כי כל חריגה מקו-הפעולה הרגיל שלשמו הוקם "תג מאיר" יחייב דיון רציני והחלטה מושכלת של כלל הארגונים החברים, האמורים לשקף קשת רחבה של דעות והשקפות".

"כמי שצעד בעצמו במשך שנים רבות במצעד הדגלים המסורתי, כולל ברבעי העיר העתיקה, אני רואה במצעד זכות אזרחית פטריוטית בסיסית כחלק משמחת החג של "יום ירושלים" המצויין באופנים ממלכתיים שונים בכל חלקיה של העיר, שלהזכירנו, שוחררה מידי שלטון הממלכה הירדנית לפני 48 שנים והוחלה בה ריבונות ישראלית מלאה. הטענה השקרית בדבר "כוונות הזדון" של מארגני המצעד לפגיעה בתושבים ערביים של העיר לא רק שמנותקת מן המציאות אלא היא מקוממת ואף נבזית בעיניי, ומוציאה דיבתם של אלפי בנות ובני הציונות הדתית, וכן מגזרים אחרים, בני נוער, משפחות, זקנים וטף לרעה”.

"לא אוכל להתעלם מתופעות שוליים קיצוניות אליהם היינו עדים בשולי-השוליים של המצעד בכמה מן השנים האחרונות. תופעות אלו הוקעו ע"י כל מי שקשור לארגון המצעד וזרות לרוח המצעד וצועדיו הרבים. כידוע, בשנים האחרונות נעשו מאמצים חינוכיים ואחרים לשמור על האווירה החגיגית ושומרת החוק ומכבדת כל אדם, כפי שהיה ברוב המכריע של שנותיו הרבות של המצעד (מאז 1974!!). רק בימים האחרונים הוציאו מחשובי רבני ירושלים, וכן מו"ר הרב חיים דרוקמן ואחרים קריאות ברורות לשמור על אווירת החוק, הסדר, הכבוד ההדדי לכל מי שרואה עצמו קשור במצעד הגדלים, ואף אני מצטרף לקריאתם, ברוח משורר התהילים אל העיר היקרה הזו שלנו: "שאלו שלום ירושלים, יהי שלום בחילך, שלווה בארמנותייך, למען אחיי ורעיי אדברה נא שלום בך!!"”, הוסיף.

"העתירה של "עיר עמים" ו"תג מאיר" כמוה כהוספת שמן למדורה של פוטנציאל ההסתה המוסלמית המתגברת בשנה האחרונה, כפי שראינו בעינינו על מאות אירועי האלימות והפרות-הסדר מאז הקיץ שעבר, יש לדחותה על הסף, ולשקול תביעת דיבה כבדה ומרתיעה מאד על נסיון להוציא שם-רע לריקוד הדגלים המסורתי", סיכם כהן.