יו"ר באמונה: ההתנגדות לשחרור קצב- נקמנות

בקרב ארגוני הנשים בישראל זה בוודאי נדיר: ליאורה מינקה, יו"ר נשות 'אמונה' קוראת להפסיק את המדף אחרי שחרורו של משה קצב וטוענת כי ההחלטה סבירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/16 08:14 יט בכסלו התשעז

יו"ר באמונה: ההתנגדות לשחרור קצב- נקמנות
פלאש90, צילום: פלאש90

בפוסט בפסבוק כותבת ליאורה מינקה, יו"ר נשות 'אמונה' כי אין טעם לרדיפה ולמחאה אחר שחרורו המוקדם של משה קצה: "שחרורו של משה קצב, לאחר ריצוי רוב תקופת מאסרו, הוא סביר ומתבקש. דינו כדין כל עבריין, העומד בתנאי המאסר, השחרור והשיקום, ועדת השחרורים פעלה בדיוק כפי שפעלה באלפי מקרים אחרים, וכך ראוי. תהליך בקשת ניכוי השליש, לא היה חריג, וכך גם ההחלטה".

מינקה מתייחסת גם למאבק של שאר ארוני הנשים נגד החלטת וועדת השחרורים: "עם כל ההערכה וההבנה לחברותיי, הזועקות חמס נגד הפחתת שליש מהעונש, אני מבקשת להציע עמדה הטוענת; קיצוניות אינה טובה ואינה מועילה -לא לקרבנות נפגעות תקיפה מינית ואונס, לא לנאשמים, שמידת מסוכנותם שואפת לאפס ולא למאבק החשוב והצודק שלנו למניעת הטרדה, תקיפה ופגיעה בנשים. ההתנגדות לשחרור עכשו נתפסת כנקמנות לשמה. פעולה שאין בה עתה תועלת מעשית חינוכית ו/או חברתית".

הנשיא השמיני של מדינת ישראל נפל מאיגרא רמא לבור עמוק, ישב בכלא חמש שנים והתנהג, ככל הנראה, כראוי מאחורי הסורגים. כשבית המשפט דן אותו, יש להניח שהביא בחשבון את חומרת מעשיו, וגם חישב מראש את חישובי ניכוי השליש על התנהגות טובה. די לנו מקצב, וברוך שפטרנו".