יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים: אין שום בעיה שבנות דתיות ישרתו בצבא

תא"ל טבת ויזל, אישה דתייה בעצמה, התייחסה להתנגדות הרבנים לגיוס הבנות ואמרה "שיבואו לראות מה קורה בצבא היום. הבנות הדתיות מתגייסות ונשארות דתיות יחד עם שירות משמעותי"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/01/14 11:58 כ בשבט התשעד

"הרקע לאמירות שנכון שבנות לא תלכנה לצבא כי בצבא הן תתקלקלנה הן אמירות שלא מבוססות על נתונים אמיתיים" אמרה יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תא"ל טבת-ויזל, בנוגע לסוגיית גיוס בנות דתיות ואישה דתיה בעצמה. היוהל"ן התבטאה כנגד התנגדות הרבנים לגיוס הבנות ואמרה "שיבואו לראות מה קורה בצבא היום. איך הבנות בצה"ל נשארות דתיות והצבא מאפשר בצורה מלאה שמירה על אורחות חיים דתיים - זה לא נגמר בחצאית"

בראיון שהעניקה תא"ל ויזל לגלי צה"ל הבוקר אמרה היוהל"ן כי "כואב לי כשנאמר שהן משרתות במקומות לא רואיים ושהשירות שלהן לא משמעותי. אני חושבת שאנשים לא מכירים את העובדות. הבנות עצמן ומשפחותיהן מכירות את השירות בצה"ל - מי שפוגע בהן פוגע בהן לשווא".

תא"ל ויזל התייחסה לכמות הבנות הדתיות בצהל ותוך כך קבעה כי "המגמות הן בעלייה מאוד ברורה. בכל מחזור גיוס בשנת 2011 התגייסו לצה"ל כ-1,000 בנות, בשנת 2012 התגייסו כ-1,500 ובשנת 2013 אנחנו עומדים כבר על כ-1,800 מגוייסות - ועוד לא סיימנו לגייס". עוד הוסיפה "הבנות כבר מתגייסות, ומכיוון שיש כבר כל כך הרבה בנות בתוך המערכת או ששוחררו כבר - הן יכולות לספר ששירותן משמעותי ושהן נשארו דתיות".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368