יוסי שריד הלך הלילה לעולמו

שר החינוך לשעבר וממנהיגי מחנה השמאל הפוליטי, יוסי שריד הלך הלילה לעולמו, והוא בן 75

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/12/15 18:13 כג בכסלו התשעו

יוסי שריד הלך הלילה לעולמו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יוסי שריד, שר החינוך לשעבר וממנהיגי מחנה השמאל הפוליטי בישראל, הלך אמש (ו') לעולמו לאחר שחלה במחלת לב שממנה סבל במשך שנים רבות, והוא בן 75.

שריד היה חבר הכנסת בתשע כנסות מטעם מפלגת העבודה, רצ ומרצ, ושר בשלוש ממשלות. בין השאר שימש כשר החינוך למשך שנה (1999-2000) וכראש האופוזיציה (2001-2003). במסגרת פעילותו הפוליטית עסק רבות בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשנה האחרונה שימש כמגיש בתכנית האהובה והפופולרית בגל"צ 'המילה אחרונה' לצד העיתונאי הדתי מחנה הורוביץ, לאחר השינויים שביקש לבצע מפקד התחנה, ירון דקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו למשפחתו של שריד וציין כי היה "בעל קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית, איש דעתן וחריף". "אף שחלקנו בנושאים רבים הערכתי את נאמנותו לדרכו, את השכלתו הרחבה ואת העברית המוקפדת שבפיו ובעטו. הוא ייזכר גם בזכות היותו פרלמנטר בולט, חבר ותיק בוועדת החוץ והביטחון ושר חינוך שביקש לקדם את מערכת החינוך בישראל", אמר נתניהו.

שר התחבורה ישראל כץ הספיד ואמר: "יוסי היה איש חזון ואיש של מעשים שמורשתו תישאר חיה לנצח. תמיד התבטא בחריפות ולא חסך במילים בתיאור המציאות בישראל לטוב ולרע. גם אם לא מסכימים עם דבריו לא ניתן היה להתעלם מהם".

לפני שנה הובהל השר לשעבר שריד לבית החולים לאחר שעבר מוות קליני, ובראיון לתכנית רדיו בגלי צה"ל תיאר שריד את רגע המוות כאדם חילוני. ”הרגשתי חולשת דעת ופרץ חום עצום והרגשתי שאני מתרומם ומתעופף מעלה מעלה, זה הייתה תחושה עמוקה של יציאת הנשמה", תיאר שריד, ”כנשמה מעופפת התבוננתי על פני הכדור וראיתי את משפחתי ממשיכה לנסוע באוטו כי אשתי שמה את פעמיה תיכף ומיד לבית החולים כשהגעתי לבית החולים שבתי לעצמי".

שריד תיאר את החוויה בכך שהוא "רואה את הכל מלמעלה", והוא טען כי "יש ישות נפרדת שהיא הנשמה שלי, הנפש נפרדת מהגוף". עוד הוא סיפר בגילוי לב כי הוא "בכלל לא מאמין בהישארות הנפש, זה בניגוד לאידיאולוגיה שלי. כשהגעתי לבית החולים, שבתי לעצמי ולגופי. הרופאים טיפלו בי ולבסוף חייתי".

אתמול כאמור, הלך יוסי שריד לעולמו בגיל 75, והוא יובא למנוחות מחר בבית העלמין בגבעת השלושה בשעה 15:00. ישי בנו אמר היום: "הוא לא היה חולה בימים האחרונים. אתמול היה לו יום טוב. הוא הלך בצהרים לשחק שש-בש בים כפי שהיה עושה כל יום שישי. הוא חזר בצהריים והכין חמין לשבת כפי שעושה כל יום שישי".