"יוסי שריד היה שר החינוך הכי טוב לציבור הדתי"

"יוסי שריד ניצל את קשריו בשלטון כדי לעזור לי להקים את הישיבה" הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת ההסדר בקרית שמונה, נפרד מחבר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/12/15 20:21 כג בכסלו התשעו

"יוסי שריד היה שר החינוך הכי טוב לציבור הדתי"
מרצ, צילום: מרצ

אחד הקשרים המפתיעים ביותר של השר לשעבר, יוסי שריד שהלך לעולמו בסוף השבוע היה עם רבה של קרית שמונה, הרב צפניה דרורי. "הכרתי את יוסי שריד כאשר הוא הגיע להתגורר בקרית שמונה (שריד הגיע להתגורר בקריית שמונה ב-1974 למשך שלוש שנים. נ"ל), הוא הגיע לעיר ביוזמתו וקיבל המלצה מזבולון המר ויהודה בן מאיר שכשיגיע לקריית שמונה ייפגש איתי וזה אכן הדבר הראשון שעשה כאשר הגיע", מספר ל'כיפה' הרב דרורי.

השיחה הזו הייתה לימים השורש של הקמת ישיבת ההסדר בעיר שלשריד היה חלק גדול בהקמתה. "נפגשנו והייתה לנו שיחה מאד גלויה, זה היה עוד בטרם גידל "ציפורניים דוקרניות" כמו שהיה לו אחר כך והוא בהחלט היה קשוב כדי לדעת מה צריכה קריית שמונה והוא ביקש את עזרתי כדי לסייע לו שמחתי מאד לבואו, הוא פתח לשכה בעיר והתנדב גם בתיכון דנציגר ולימד אזרחות", מספר הרב דרורי.

כאמור יוסי שריד פעל רבות להקמת הישיבה בראשה עומד עד היום הרב דרורי, "היינו בידידות עמוקה והוא סייע לי להקמת הישיבה שהייתה לה התנגדות לממשלה. שריד ניצל את קשריו כדי לעזור לי לקבל אישור ממשלתי. נכון שאחר כך ד"ר בורג (היה בזמנו מנהיג המפד"ל. נ"ל) התקשר והציג את הדברים כאילו הוא זה שדאג לכך, אך מי שבאמת דאג להקמת הישיבה היה יוסי שריד".

"הדבר המופתי שהיה בבואו לכאן שהוא הגיע יחד עם אשתו וילדיו בתקופה קשה של קטיושות ונותרו בעיר כל זמן שיכלו עד שנאלצו לעזוב בשל הצרת צעדיו על ידי גורמים פוליטיים בעיר אך הוא ניצל את ההזדמנות הראשונה לחזור לצפון כשעבר להתגורר במרגליות ודאג להקמת בית הכנסת ביישוב", מספר הרב דרורי כשהוא מגדיר את שריד כ"איש ציבור למופת".

לשאלה כיצד הוא ראה את היחס הסבוך של שריד עם היהדות משיב הרב דרורי כי "שריד הכין את ילדו מאד יפה לבר מצווה. היה איש עם סגנון חשיבה מיוחד, מאד ישר, היה גאה בהיותו יהודי ובהשתייכותו לעם ישראל והיה גאה מאד בישיבה אותה הקים וראה בה סוג של מפעל חיים. למרות שאמר לאחר מכן שלא יודע אם היום היה עושה את זה שוב אך אני חושב שהוא היה גאה בזה כל ימיו" אומר הרב דרורי ומוסיף, כי "הוא הזמין אותי להיפגש עם עמיתיו והיה גאה להציג אותו כרב שלו. אי אפשר לומר שהוא היה זר לתורה ומצוות והביקורת שלו הייתה צדדית".

הרב דרורי חושף כי לא אחת היה מבקר אותו בחריפות, "הייתה לי הערכה אליו אך כשהוא היה מתנפח קצת יותר מדי הוא "קיבל ממני בראש". הוא תמיד התייחס נורא בכבוד לדבריי והלוואי ולכל יהודי היה לי קשרים כמו איתו".

"הערכתי את הכנות והישרות שלו בכל נושא שהוא דן ובהחלט ניתן לומר שהוא היה איש הגון וישר דרך וכשהוא קיבל את תפקיד שר החינוך הייתי גאה בו. הוא היה שר החינוך הכי טוב שהיה לחינוך הדתי". מספר הרב דרורי ומוסיף כי היה ביחסים טובים גם עם משפחתו של שריד. "הערכתי אותו ואת משפחתו והרגשתי איתם כאנשים קרובים וגם הוא הרגיש כך ומאד שמח בחברתי", חתם הרב דרורי.