יוסי דגן נגד אלעזר שטרן

סגן ראש המועצה האזורית שומרון דורש להסיר חסינות ח"כ אלעזר שטרן שהשתלח ברב ליאור, כדי לאפשר תביעת דיבה כנגדו: "יש לו תהומות של שנאה לרבנים בציונות הדתית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/10/13 10:10 כ בחשון התשעד

יוסי דגן נגד אלעזר שטרן
יחידת קשרי חוץ - המועצה האזורית שומרון, צילום: יחידת קשרי חוץ - המועצה האזורית שומרון

סגן ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, תלמידו של הרב דב ליאור, תוקף היום (ה‘) בחריפות את ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לאחר שזה הטיח מעל דוכן הכנסת כי הרב ליאור אמר בדרשתו ש"אתיופים אינם יהודים", וכי אמר למשתתף בשיעור "אבוי לך אם הבן שלך יתחתן עם אתיופית". דבריו של הרב ליאור פורסמו אמש בכיפה.

"דבר אחד לא מובן, מאילו תהומות בנפש שואב אלעזר שטרן את השנאה הזו שלו לרבנים בציונות הדתית" - אמר דגן - "כולנו זוכרים את התנהגותו הנלהבת והקולנית בגירוש מגוש קטיף ומארבעת הישובים בצפון השומרון. אלעזר שטרן מקפיד להשתלח ברבנים מרכזיים בציונות הדתית מזה שנים, ואף פועל בארסיות כנגד המפעל הלאומי של ישיבות ההסדר. הגיע הזמן לומר לאלעזר שטרן: די. הסר את ידך מגדולי התורה. של נעליך מעל רגליך".

דגן דרש מח"כ שטרן להסיר את חסינותו ולהתמודד עם הרב ליאור במשפט דיבה: "האם נוח לאלעזר שטרן, אשר לא טרח לבדוק עם בית הרב ליאור את נכונות דברי הבלע שלו קודם לאמירתם, להסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית שלו? אם קיימות טיפת אומץ ויושרה ציבורית בליבו של שטרן, שיסייר את חסינותו ויתמודד מול תביעת דיבה".

”חסינות פרלמנטרית איננה צריכה להיות הכשר אוטומטי להשתלחויות והשמצות כלפי גדולי תורה בישראל“, הוסיף דגן.