יומיים לבחירות: משרד החינוך התנער מחלק מהרפורמה של פירון

משרד החינוך הודיע היום על שינוי מדיניות המשרד בנוגע למקצועות מורחבים ועל התנערות מהרפורמה אותה קידם שר החינוך לשעבר, הרב פירון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/03/15 16:19 כד באדר התשעה

יומיים לבחירות: משרד החינוך התנער מחלק מהרפורמה של פירון
Shutterstock, צילום: Shutterstock

יומיים לפני הבחירות ובמשרד החינוך מתנערים מהרפורמה אותה קידם שר החינוך לשעבר מטעם יש עתיד, הרב שי פירון. מנכ"לית המשרד הודיעה היום, כי משרד החינוך החליט לאור ההמלצות הרבות אשר עלו מצד המנהלים ועובדי ההוראה, החל משנת הלימודים הבאה (תשע"ו) המשרד יאפשר לכלל התלמידים למידה והערכה חיצונית בהיקף של 5 יח"ל גם במקצוע מורחב שלישי, בנוסף למתמטיקה ואנגלית.

על פי הודעת המשרד, למידה והבחנות במקצוע מורחב שלישי תעניק לתלמידים אפשרות להרחבה בתחומי דעת ליבתיים, כגון: שפת אם, מדעים, אומנות, מדעי הרוח ועוד. החלטה זו תחול גם על תלמידי כיתה י' תשע"ה.

כזכור, פירון פעל לכך שרק באנגלית ומתמטיקה בלבד יהיה ניתן לעשות 5 יח"ל, דבר שעורר עליו את כעסם של קברניטי החינוך הדתי שם נהגו להיבחן ברמה הגבוהה גם במקצועות הקודש ואילו הרפורמה החדשה מנעה מהם את האפשרות להיבחן במקצועות נוספים ברמת 5 יחידות.

מפלגת יש עתיד מקבלת בסקרים 12-15 מנדטים שבהחלט ייתכן ויעמידו את המפלגה בעמדת כוח. פירון שנמצא במקום השני אמר באזני מקורביו לא אחת, כי הוא מצפה לחזור למשרד החינוך ולהמשיך ברפורמות אותן קידם בשנתיים האחרונות. מעניין יהיה כיצד יתמודד במידה ויחזור למשרד עם השינויים שחלו בהיעדרו.

המנכ"לית מיכל כהן: "כחלק מתהליך הלמידה המשמעותית המשרד מעודד מצוינות והגשמה עצמית של תלמידים. במסגרת השיח ותהליכי הלמידה המשותפים עם המנהלים החלטנו לאפשר בחירה של מקצוע שלישי מורחב, ובכך לסייע לתלמידים לממש את יכולותיהם וכישוריהם בתחומי הדעת השונים. אנו רואים בצוותים החינוכיים הפועלים בשטח שותפים מלאים לעשייה ויחד נבטיח חינוך ראוי ואיכותי לילדי ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן