יוחנן דנינו: אסור היה לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית

מפכ"ל המשטרה יצא נגד האישור לעליית פייגלין להר הבית. פייגלין בתגובה: "דנינו כשל בהגנה על ירושלים ומנסה כעת למצוא שעיר לעזאזל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/11/14 15:59 ג בכסלו התשעה

יוחנן דנינו: אסור היה לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו יצא בכנס שדרות לחברה וידידות נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאשר למשה פייגלין לעלות להר הבית. "זו הייתה טעות של היועמ"ש לאפשר לו לעלות להר הבית. כל מי שרוצה לשנות את הסטטוס קו בהר הבית - אסור לו לעלות לשם. אסרתי על פייגלין לעלות להר עד שלא היה לי גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה. זו היתה טעות לאפשר לעלות למי שהוא סמל לשינוי סטטוס קוו", אמר דנינו.

בפאנל מפקדי משטרה אמר דנינו "אנחנו רוצים שקט ולהחזיר את הביטחון. אנחנו כל הזמן אומרים לעשות הכל כדי לא לדרדר את המצב, ושוב ושוב אנו חוזרים להר הבית. זה מקום מקודש להרבה דתות ואנו אמורים לשמור על הסטטוס קוו כדי לשמור שם על השקט".

דנינו הוסיף ואמר כי מאז הבחירות זיהה פעולות של אנשי ימין 'קיצוניים' המעוניינים לשנות את הסטטוס קוו. "ראינו וזיהינו מאז הבחירות האחרונות אנשי ימין קיצוניים שהפכו לאג'נדה את הרצון לשנות את הסטטוס קו בהר הבית. אנחנו אומרים: תעזבו את הר הבית".

חבר הכנסת משה פייגלין הגיב לדברי מפכ"ל המשטרה ואמר: "דנינו כשל בהגנה על ירושלים ובשמירה על ביטחונם האישי של התושבים ומנסה כעת למצוא שעיר לעזאזל ותירוצים לכישלונות אני נוהג לעלות ולהתפלל בהר הבית ע"פ חוק כל חודש מזה 15 שנה. זאת זכותו החוקית, המוסרית, הלאומית והדתית של כל יהודי. אני מציע לדנינו להתמקד בשמירה על ביטחונם של תושבי ירושלים ואזרחי ישראל ולהתארח פחות בפאנלים בכנסים בניסיון להסיר מעצמו אחריות".

סגנית השר ציפי חוטובלי יצאה בחריפות נגד אמירותיו של המפכ"ל דנינו. "מפכ"ל המשטרה דנינו כפוף להוראות הדרג המדיני, ועל כן הוא מחויב לאפשר לכל יהודי ולכל לנבחר ציבור לעלות להר הבית. מסע הדה לגיטימציה לנבחרי ציבור שולל זכויות בסיסיות מיהודים, ומפר את האיזון בין מקבלי ההחלטות למבצעי ההחלטות".