יהוד: התלמידים הדתיים יצאו לפולין במשלחת נפרדת

בית הספר המקיף ביהוד סירב לאפשר לתלמידים דתיים להצטרף למשלחת לפולין, בטענה כי שהותם בבתי המלון בשבת תביא להוצאות גדולות יותר בתחום האבטחה. הפתרון: משלחת נפרדת לדתיים

חדשות כיפה אורי פולק 30/01/12 10:55 ו בשבט התשעב

יהוד: התלמידים הדתיים יצאו לפולין במשלחת נפרדת

בית הספר המקיף ביהוד סירב לאפשר לתלמידיו הדתיים לצאת למסע לפולין, זאת עקב עלויות האבטחה התלויות בכך. הנהלת בית הספר הסבירה כי חלק מהסיורים נערכים בשבת, כך ששומרי השבת ייאלצו להישאר במלון תחת אבטחה נוספת - עניין שיצור עלויות כבדות ובלתי כדאיות.

על פי הדיווח באתר Mynet, החלטה זו עוררה את זעמם של ההורים שהפעילו לחץ על הנהלת בית הספר וביקשו למצוא פתרון. לאחר כשבועיים החליטה ההנהלה להוציא משלחת נוספת ונפרדת, רק לתלמידים שומרי מסורת. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של בית הספר, נכתב: "תלמידי י"א - תלמידים המבקשים לצאת למסע פולין שאין בו נסיעה בשבת - ניתן להצטרף למסע של משלחת שומרת שבת הנוסעת באותו הזמן שהתיכון נמצא בפולין. התלמידים המבקשים להירשם למשלחת זו מתבקשים לפנות למזכירת מנהל בית הספר ולהירשם על מנת שידווח עליהם לגורמים המתאימים".

למעשה מדובר במשלחת ממלכתית של משרד החינוך, אשר על פי חוק מחויבת בשמירת שבת, כך שלא תיווצר עלות נוספת בעקבות אבטחת תלמידים שישארו בבתי המלון במהלך סוף השבוע.

מעיריית יהוד נמסר בתגובה כי "על אף שניתנה אפשרות לתלמידים לצאת למסע פולין במשלחת שומרת שבת, אף אחד לא נרשם, מה שמעיד כי הטענות שעלו על ידיכם חסרות כל בסיס".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן