יהודי אתיופיה: עדה של מחנכים

חג הסיגד של הקהילה האתיופית נחגג מידי שנה בכ"ט בחשוון. במכללת הרצוג ציינו את היום בליווי מוזיקה, סרטים ומאכלים מסורתיים ולא שכחו לציין את האחוז הגבוה של מסיימי לימודי החינוך בקרב העדה

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/16 21:35 א בכסלו התשעז

יהודי אתיופיה: עדה של מחנכים
מצילומי יהודית גרעין-כל-cc=by, צילום: מצילומי יהודית גרעין-כל-cc=by

במכללת הרצוג מצדיעים לעולי אתיופיה. הסיגד, יום חגה של יהדות אתיופיה מתקיים מידי שנה ביום האחרון של חודש חשוון, במכללה חגגו השבוע את הסיגד בהשתתפות כלל הסטודנטים.

ציון חג הסיגד כלל סרטים, תמונות, ספרות על יהדות אתיופה וכמובן אוכל אתיופי מסורתי כמו אינג'ירה, דאבו, תבשילי ירוקת מיוחדים ועוד. הלבוש המסורתי והמוזיקה האתיופית המשמחת, הכניסו את הסטודנטים לאווירת החג וגררו אותם לריקודים במקצבי העדה.

הרב מבהרטו סולומון, מרכז תוכנית תכנית מנהיגות חינוכית במכללת הרצוג, סיפר לסטודנטים על מנהגי היום ועל העדה עצמה, הסטודנטים והסטודנטיות בני העדה הסבירו על מנהגי החג, המאכלים המסורתיים ועל העלייה לארץ ישראל. ד"ר עזרא קהלני רקטור המכללה בירך והוסיף שהמכללה גאה בסטודנטים והסטודנטיות בני הקהילה האתיופית בייחודיות המאופיינת להם ובהשתלבות הטבעית שלהם בהובלה, בהנהגה ובהצטיינות במכללה ומחוצה לה.

אחד הדגשים שניתן ביום הזה הוא הנתון שפורסם השבוע על ידי הלמ"ס, לפיו שיעור המסיימים את לימודי החינוך בקרב בני הקהילה האתיופית עומד על % 87.4, לעומת שיעור של 74.3% בקרב הסטודנטים המסיימים מכלל האוכלוסיה היהודית