יהודה גליק שוחרר מבית החולים: ברוך מחיה המתים

פעיל הר הבית שנפצע באורח קשה מאוד בכנס במרכז מורשת בגין בירושלים שוחרר לביתו בתום שלושה שבועות. במסיבת עיתונאים אמר: "העובדה שאני יושב כאן ומדבר אינה מובנת מאליה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/11/14 18:00 ב בכסלו התשעה

יהודה גליק שוחרר מבית החולים: ברוך מחיה המתים
עקיבא נוביק, צילום: עקיבא נוביק

בתום שלושה שבועות בית החולים, השתחרר הערב (ב') פעיל הר הבית מבית החולים שערי צדק בירושלים.

גליק הובל כזכור לבית החולים שערי צדק במצב קשה מאוד לאחר שמתנקש ירה לעברו ארבעה כדורים ביציאה מכנס הר הבית במרכז מורשת בגין בירושלים. בבית החולים עבר גליק סידרה של ניתוחים מצילי חיים, ובדרך נס הוא יצא מבית החולים הערב, כשצפויה לו נכות מזערית בלבד.

בצאתו מבית החולים ערך גליק מסיבת עיתונאים קצרה, בה הודה לקב"ה ולכל התומכים בו. "ברוך מחיה המתים", אמר. לדבריו, המסר בעקבות ניסיון ההתנקשות בו היא "אסור להניח שפעילי ציבור בישראל מוגנים. נפל דבר בישראל. פעיל ציבור שומר חוק נורה אך ורק בגלל אמונתו. מחר זה יכול לקרות לאחרים. חובה להתייחס לכך כאילו הפיגוע הצליח, להתעשת ולדעת שפעילי ציבור צריכים הגנה".

גליק הודה למשפחתו, לצוות בית החולים ולשאר התומכים בו בזמן פציעתו. "ברור שהעובדה שאני יושב כאן ומדבר אינה מובנת מאליה", אמר. "עצם העובדה שארבעה קליעים פוגעים בחלל הבטן שלי, ואף אחד מהם לא פוגע בכלי דם מרכזי, בלב. קליע פוגע בעמוד השדרה, מחליט לדלג על חוט השדרה. קליע פוגע בצוואר, מדלג על העורק הראשי. המנתח אמר לי 'אתה לא יודע איזה בר-מזל אתה, אם הקליע היה פוגע שני

"מי שיורה באדם אחר בשם אל-אקצה הוא שמחלל את אל-אקצה. מוסלמי שמטפל בחולים יהודים בבית החולים שערי צדק הוא שמכבד את האיסלאם", אמר גליק ושיבח את דו הקיום בבית החולים. בנוסף, הודה לכוחות הביטחון על החיסול המהיר של המחבל שירה בו, רק שעות ספורות לאחר ניסיון ההתנקשות. "מודה על החיסול המהיר של המחבל תוך מספר שעות והשמירה הצמודה של משטרת ישראל וכוחות הביטחון, תוך שהם מבינים שיש כאלה שלא ממש מרוצים מזה שאני כאן. נפל דבר בישראל: אדם שומר חוק נורה רק בגלל אמונתו", אמר גליק.