יהודה גליק: קריאת הרבנים הראשיים מתאימה לפורים

יו"ר הקרן למורשת הר הבית תוקף את פסק ההלכה של הרבנים הראשיים לישראל, שקראו שלא לעלות להר הבית. "פסק ההלכה שלהם מזכיר את הרבנים שקראו, לפני השואה, שלא לעלות לארץ", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/12 17:06 יב באדר התשעב

יהודה גליק: קריאת הרבנים הראשיים מתאימה לפורים
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

בקרן למורשת הר הבית והמקדש תוקפים היום (ג') את פסק ההלכה שפרסמו הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, האוסר הלכתית עליית יהודים להר הבית. יהודה גליק, יו"ר הקרן, טוען בתגובה לכיפה כי "נראה שהרבנים פסקו את דבריהם בעניין כניסה להר הבית ברוח פורימית של ונהפוך הוא".

לדברי גליק, "הקב"ה מצווה עלינו להיראות במקום אשר יבחר ה' שלוש פעמים בשנה והרבנים אוסרים". ההיתר והמצווה להיכנס להר הבית בקדושה ובטהרה מופיעים מפורשות במשנה בגמרא וברמב"ם, בראשונים ובאחרונים".

גליק טוען כי "פסק זה של הרבנים, לצערנו, מזכיר פסקי רבנים מראשית המאה הקודמת לפני השואה שאסרו לעלות לארץ". הוא מסביר כי "במקום שבו יש חילול ה', אין חולקים כבוד לרבנים ואין חילול ה' גדול מאשר המתרחש בהר הבית ועל כן אנו מצטרפים לקריאת גדולי ישראל רבים וקוראים לציבור - בואו להר הבית בקדושה ובטהרה, ויתקדש שם שמים על ידכם".

כפי שדווח בכיפה, בקריאה ציבורית שפרסמו הרבנים הראשיים לישראל הם טוענים כי ישנה "חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא על פי ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתא, והדבר נאסר ע"י כל גדולי ישראל".

באגרת שפרסמו נטען כי "אך בהיות ובתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלית אל הר הבית, הננו לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן