יהודה גליק עבר ניתוח בהצלחה

פעיל הר הבית יהודה גליק, שנפצע באורח קשה ביום רביעי האחרון, עבר ניתוח נוסף בהצלחה. בימים הקרובים יחלו הרופאים להעיר אותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 13:57 י בחשון התשעה

יהודה גליק עבר ניתוח בהצלחה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שישה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק במרכז מורשת הר הבית, הבוקר (ב') עבר גליק ניתוח נוסף בבית החולים שערי צדק, שהוגדר כהצלחה, ובשעות הקרובות יחלו הרופאים להעיר אותו, זאת על מנת לשפר את אבחון מצבו ולקדם את החלמתו. בימים האחרונים בוצעו ארבעה ניתוחים על גליק בבית החולים שערי צדק, כשבמהלך הימים האחרונים נרשם שיפור במצבו אך יחד עם זאת הוא נותר במצב קשה.

"סיימנו הבוקר את הניתוח הרביעי שכלל שחזורים ותיקונים של פגיעות בטן וזה יאפשר לנו בימים הקרובים להתחיל להעיר אותו. אנו מאוד מקווים שבימים הקרובים יהיה אפשר לגמול אותו מהנשמה", אמר מנהל מחלקת כירורגיה בשערי צדק פרופסור פתחיה רייסמן.

ביום ראשון התייחס ד"ר עופר מרין, סגן מנהל בית החולים שערי צדק למצבו של יהודה גליק, שנפצע כאמור באורח קשה ביום רביעי האחרון. לדבריו, במהלך השבת חל שיפור קל נוסף במצבו אך הוא עדיין נמצא במצב קשה והוא מורדם ומונשם. ביום שני הוא צפוי לעבור ניתוח משלים נוסף, לסגירת אזורי הניתוח.

בבית החולים שערי צדק בירושלים עדכנו כי במהלך הימים האחרונים חל שיפור קל נוסף במצבו של יהודה גליק שנורה ביום רביעי על ידי מחבל מחוץ למרכז מורשת בגין בירושלים. "יש לו פגיעה די משמעותית, אני מקווה שהדברים האלה יסתדרו עד אמצע שבוע הבא. ככל שהזמן עובר הסכנה יורדת, יש לו מזל גדול", אמר ד"ר מרין וסיפר כי הוא צפוי להישאר עם נכות מינימלית. "ארבעת הכדורים שפילחו את גופו עברו ליד מקומות קריטיים, הייתה פגיעה בריאות, הייתה פגיעה ליד עמוד השדרה אבל לא נגרם נזק לעמוד השדרה. הוא כנראה יוכל לחזור לאורח חיים כמעט נורמלי, אך אנחנו לא מנסים לקפוץ עכשיו למסקנות", אמר.

במוצאי שבת התקיימה עצרת לרפואתו של יהודה גליק בכיכר ספרא בירושלים בהשתתפות כ-300 בני אדם. במהלך העצרת אמרה אישתו של גליק, יפה, כי בעלה הוא פעיל זכויות אדם "הוא לא יפגע בזבוב. שכחנו מי האויב. הקורבן הפך להיות האדם הכי מסוכן במזרח התיכון", אמרה.