יהודה גליק נעצר בכניסה להר הבית בחשד שתקף ערבי

פעיל המקדש יהודה גליק נעצר בכניסה להר הבית בחשד כי תקף ערבי ביום רביעי. דיון בבית המשפט מתקיים בנוגע למעצרו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/09/14 13:11 ט באלול התשעד

יהודה גליק נעצר בכניסה להר הבית בחשד שתקף ערבי
אילוסטרציה: יהודה גליק, צילום: אילוסטרציה: יהודה גליק

שלושה חודשים לאחר שאושר לפעיל המקדש יהודה גליק לשוב ולעלות על הר הבית, נעצר גליק הבוקר (ה') בידי שוטרי משטרת ישראל בחשד כי תקף ביום רביעי ערבי על ההר. בשעות אלו מתקיים דיון בנוגע למעצרו בבית המשפט בירושלים. לא ידועים כרגע פרטים נוספים על האירוע בגינו נעצר גליק.

גליק סובל זה מספר שנים מעיכובים, ומעצרים בתואנות כאלו ואחרות. רק לפני מספר ימים הוציאו את הפעיל מהר הבית לאחר שמוסלמים במקום התפרעו. ביוני האחרון נמנעה כניסתו להר, זאת למרות פסיקת בג"צ שחייבה את המשטרה לאפשר את כניסת גליק להר הבית באופן חופשי. בג"צ אף הורה למשטרה שגם במקרה שיוחלט להרחיקו, ייעשה זאת רק לאחר שימוע.

כזכור, במאי 2014 סיים גליק את שביתת הרעב אותה ביצע למשך כחודשיים, לאחר שמשטרת ישראל קבעה כי יורחק מהר הבית. ההרחקה נעשתה לאחר שגליק תיעד מוסלמי שקילל אותו ובמקום התפתחה מהומה.

בתגובה להרחקתו פתח גליק בשביתת רעב והמשיך בו למשך 53 ימים, זאת אף בקשות חוזרות ונשנות מאנשי ציבור שונים בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, להפסיקו בשל החשש מפגיעה משמעותית מבריאותו. במקביל הגיש גליק עתירה לבג"צ בדרישה לבטל את ההרחקה, אשר נעשתה ללא שימוע וללא שום הסברים.

בעקבות שביתת הרעב הודיעה המשטרה שהיא מסכימה להסיר את איסור הכניסה מהר הבית וכן התחייבה כי בעתיד תימנע מהרחקה ללא שימוע. הדבר קיבל תוקף של פסק דין בבג"ץ. "חבל שהיה צריך שביתת רעב ועתירה לבג"ץ כדי לקבל את הדבר הברור מאליו", אמר בתגובה יהודה גליק