יהודה גליק נעצר בכניסה להר הבית בגלל הפצת צמידים

יהודה גליק, מנהל ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית, השובת רעב זה 51 יום, נעצר בשער הכניסה להר בשל הפצת צמידים עם הכיתוב ´הר הבית בידנו´. התירוץ: רוכלות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/05/14 11:11 כב באייר התשעד

יהודה גליק נעצר בכניסה להר הבית בגלל הפצת צמידים
יהודה גליק, צילום: יהודה גליק

יהודה גליק, מנהל ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית נעצר הבוקר (ה') בשער הכניסה להר בשל הפצת צמידים עם הכיתוב 'הר הבית בידינו'.

גליק, השובת רעב כבר 51 ימים, בעקבות החלטת מפקד מרחב דוד במשטרה לחסום את כניסתו להר הבית, עוכב על ידי המפקח דודו פיקארד, והמשטרה שמחזיקה בו עד להגעת פקח עירוני, בכדי לקנוס אותו על "רוכלות" שלטענתו כרוכה בהפצת הצמידים לתורמים לפעילות העליה להר הבית.

פעיל המקדש שובת רעב זאת למרות שבשבועות האחרונים מפצירים בו חברי כנסת ואישי ציבור של הבית היהודי וכן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, להפסיק את שביתת הרעב מכיוון שהדבר פוגע בבריאותו. גליק מצדו סירב לבקשות.

לאחרונה התייצב הרב בני לאו לצידו ואמר "אף פעם לא עליתי להר הבית. אני מאותם אלה המאמינים שלפני הטיפוס אל הר צריך ללכד את החברה. קודם למען אחי ורעי ורק אחר כך למען בית ה׳. אבל כשאני רואה את הסרטון שבו מקלל איש וואקף את יהודה גליק ושומע שמי שמקבל את העונש הוא יהודה איני יכול לשבת ספון בביתי", כתב הרב לאו בדף הפייסבוק שלו.

"איני מסכים עם חזונו של יהודה אך איש לא ייקח ממנו את היותו אזרח נאמן של מדינת ישראל. משרת, משלם מיסים, מציית לחוקים יותר מרוב האזרחים", ממשיך הרב לאו. "בשם זכויות האדם וערך השוויון מוכרחים לתת לו לעלות כמדריך להר הבית. זו פגיעה בחופש התעסוקה ובכבוד האדם. קשירת הרגליים של יהודה תייצר מאות רגליים שיעלו להר אבל בשונה ממנו הם יהיו פחות ממלכתיים ופחות קשובים לחוק".