יהודה גליק: לפעול לאלתר להתאמת הביקורים בהר הבית לדרישה הגוברת

מנהל המיזם לחופש יהודי בהר הבית שלח הבוקר מכתב חריף לשרי הממשלה בו צירף צילומים מהתור לכניסה להר שנמשך מהכניסה למעלה מ-300 מטרים ודרש לתקן את המעוות באופן מיידי

חדשות כיפה חנן גרינווד 01/01/14 12:05 כט בטבת התשעד

יהודה גליק: לפעול לאלתר להתאמת הביקורים בהר הבית לדרישה הגוברת
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

יהודה גליק, מנהל המיזם לחופש יהודי בהר הבית (הליב"ה), שלח הבוקר (ד') מכתב חריף לשרי הממשלה בו צירף צילומים מהתור לכניסה להר הבית מהבוקר שנמשך למעלה מ-300 מטרים - מהכניסה לכותל ועד עיר דוד.

"תיירים מוותרים על ארוחת הבוקר במלון כדי להתייצב עוד לפני שבע בבוקר להמתנה בכניסה להר הבית ולעיתים קרובות מידיי לאחר המתנה של שעות הם נותרים בחוץ באכזבה גדולה כי לא הספיקו להיכנס להר ובאותו זמן תשעת השערים האחרים של ההר עומדים פתוחים לרווחה כמעט ללא תנועה", זועם גליק.

"עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם רואים בהר הבית את האתר הקדוש ביותר בעולם", הוא כותב. "זכינו ולנגד עינינו הולכים ומתקיימים דברי הנביא ישעיה 'ונהרו אליו כל העמים. והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה'. מאות אלפים באים לארץ כתיירים וקובעים את הר הבית כשיא הביקור שלהם. דא עקא שמסתבר שאנו רחוקים מלהיות ערוכים לכך".

בסיום מכתבו קורא גליק להתאים את הביקורים לדרישה ההולכת וגוברת לעלות את ההר. "כאיש תנ"ך וכאדם מאמין אני רואה חשיבות עליונה בהכנת תשתית ראויה לקליטת כל המעוניינים לעלות אל הר בית ה' בכבוד הראוי לכך"

"האם אנו יכולים להרשות לעצמנו פגיעה יומיומית כה אנושה בתיירים? האם יש לנו עודף חברים ברחבי העולם שאנו יכולים להרשות לעצמנו לפגוע בצורה כל כך קשה בהסברה שלנו?", שואל גליק וכותב "אני קורא לכם לפעול לאלתר להתאמת הביקורים בהר הבית לדרישה הקיימת שהולכת וגוברת"