'ידיעות אחרונות' לגלג, רה"מ נתניהו לא נשאר חייב

לידיעות אחרונות וynet יש אולי תפוצה רחבה, אבל גם ראש הממשלה יודע לנצל את דף הפייסבוק הפופולארי שלו. אחרי שכלי התקשורת בבעלות נוני מוזס קטלו את נסיעתו לאפריקה בתואנת בזבוז כספים, נתניהו החליט להשיב להם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/16 04:21 כט בסיון התשעו

'ידיעות אחרונות' לגלג, רה"מ נתניהו לא נשאר חייב
קובי גדעון/לעמ, צילום: קובי גדעון/לעמ

אתמול פורסם בערוץ 2 ועל ידי העיתונאי רביב דרוקר כי נגד ראש הממשלה מתנהלת חקירה בחשד לקבלת כספים שלא כדין מתורמים ובעבירות לכאורה על חוק הבחירות. ב'ישראל היום' צוטט ראש הממשלה כשהוא אומר: "שטויות, כל פעם שאני בביקור היסטורי שומעים על חקירה".

הכעס על הסיקור הלא הוגן שנתניהו מרגיש, לא מסתיים בזה. תחת הכותרת "נוני מוזס ו"ידיעות אחרונות" חזרו לסורם" שיתף ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו פוסט שנכתב במקור בדף הפייסבוק של הליכוד ובו מחה על הסיקור השקרי של ההוצאות של ביקורו באפריקה. וכך נכתב בפוסט ששותף:

"פעם הראשונה מזה עשרות שנים מגיע ראש ממשלה ישראלי לביקור היסטורי ביבשת אפריקה, בו התקבל בקבלת פנים מיוחדת על ידי שבעה מנהיגים ממדינות אפריקה באוגנדה כמחווה מיוחדת למדינת ישראל, בפגישת פסגת אסטרטגית. ב“ידיעות אחרונות“ מבינים שהקשקוש על ”בידוד מדיני“ כבר לא מחזיק מים. אז מה עושים? ממציאים ספין חדש על ”מסע תענוגות“ לאפריקה, תוך ניפוח היסטרי ושקרי של סכום ההוצאות.

בפוסט הודגש שכל ההוצאות היו לצרכים בטחוניים ורפואיים ולא לצורך 'תענוגות': "לא מסע תענוגות, לא חופשה ולא ספארי: ביקור היסטורי בו לו“ז עבודה צפוף מאוד - 4 מדינות ב-4 ימים. ביבשת אפריקה מתרגשים מאוד ממנו, רק בתקשורת הישראלית יש מי שמנסה לגמד, להכפיש ולדבר על הוצאות הביקור, שתועלתו הכלכלית למדינת ישראל עולה פי כמה וכמה על סך הוצאותיו.

ההוצאות נובעות בראש ובראשונה מעלויות האבטחה שנקבעו על ידי השב“כ אל מול הסכנות של פיגועי טרור נגד ראש הממשלה במדינות השונות באפריקה במהלך הביקור. אל הוצאות האבטחה נלוות גם הוצאות רפואיות שנדרשות אף הן על פי הנהלים, לרבות הטסת ציוד ואנשי צוות רפואי. מה רוצים נוני מוזס וחבר מרעיו? שראש הממשלה יהיה נתון בסכנת חיים? הוצאות אלה אינן ”תענוגות“ או ”מותרות“ - הן נועדו להגן על ראש ממשלת ישראל ועל המשלחת הישראלית במהלך ביקור חשוב לישראל".

וכהרגלו, מחה הפוסט על היחס ההמפלה שהוא זוכה לו ביחס לראשי ממשלה אחרים: "אבל כשמדובר בנתניהו, נוני מוזס ושותפיו בכלי תקשורת אחרים זועקים על ”בזבוז“, הגם שמדובר בשקר העומד בניגוד מוחלט ליתרונות הרבים שיצמחו לישראל מביקור חשוב זה. זה כמובן כשעשרות נסיעות מצד נשיאי המדינה לשעבר, שעלו לישראל ממון רב על אף שמדובר בנסיעות טקסיות ונטולות השלכות מעשיות, לא זכו לבדל של ביקורת.

ספין מתחלף בספין, בלוף מתחלף בבלוף, המטרה לעולם נשארת: לשקר לציבור כדי להכפיש את נתניהו בכל מחיר, תוך התעלמות מוחלטת מטובת המדינה ומהתועלת שתצמח לה בפן המדיני ובפן הכלכלי. שתפו את האמת שב“ידיעות“ ו-Ynet מסתירים מכם".