יגיל הנקין: חבר הודיע לי בסמס שאחי נרצח

יגיל, אחיו של איתם הנקין הי"ד הגיב על מעצרם של חברי החוליה שאחראית לרצח המחריד וסיפר על הדרך בה למד על הרצחם של אחיו וגיסתו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/10/15 09:23 כג בתשרי התשעו

יגיל הנקין: חבר הודיע לי בסמס שאחי נרצח
הצלה יו"ש, צילום: הצלה יו"ש

יגיל הנקין, אחיו של איתם הנקין הי"ד שנרצח יחד עם רעייתו לעיני ארבעת ילדיהם במהלך החג הגיב הבוקר (ג') לידיעה על מעצרם של חברי החוליה שאחראים לרצח האכזרי ואמר: "שמח שתפסו את המחבלים. החוליה הזאת הייתה ממשיכה לרצוח אם לא היו תופסים אותה".

הנקין סיפר גם על הדרך הקשה בה למד על רציחתו של אחיו וגיסתו, "שמעתי על הרצח ב-SMS מחבר יקר שהיה משוכנע שאני כבר יודע. עד אז הייתי משוכנע שהמשטרה מודיעה למשפחות, אך התברר לי שהמועצה היא האחראית. הבעיה היא שהם קיבלו את ההודעה יחד איתי. משיחות עם משפחות שכולות התברר לי שמדובר בתופעה חוזרת. מישהו צריך לעשות סדר בסיפור הזה".

אמש הותר לפרסום כי חמישה מחבלים פעילי חמאס נעצרו בחשד לרציחתם של הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד, בפיגוע הירי בשומרון בשבוע שעבר. המעצרים שנערכו בימים האחרונים היו על בסיס מידע מודיעיני ומדובר בפעילי חמאס שהודו בחקירתם בביצוע הפיגוע.

על פי השב"כ, מדובר בחוליה מקומית של החמאס, שמפקדה היה עצור בעבר בכלא ישראלי. אחד מחברי החוליה נעצר כבר בערב שמחת תורה (א') על ידי כוח מסתערבים שפרץ לבית חולים בו הסתתר בשכם. מנהל בית החולים סיפר כי המסתערבים נכנסו לבית החולים, חיבלו במצלמות האבטחה, עלו לקומה השלישית ו'חטפו' את המחבל.

המחבלים סיפרו בחקירה כי שניים מחברי החוליה בחרו את הנקודה ממנה יבוצע הציר ולאחר מכן אספו את המחבלים האחרים. לאחר שאחד המחבלים וידא שהציר נקי מכוחות ביטחון ישראלים הו יצאו לדרך, זיהו את הרכב וירו לעברם.

המחבלים חשפו גם את הסיבה בגללה ניצלו ילדי משפחת הנקין, לאחר שהרכב של משפחת הנקין נעצר, ירדו שני מחבלים מהרכב וביצעו ירי מטווח קרוב לעבר יושבי הרכב. במהלך הירי נורה בטעות אחד המחבלים ואקדח שהיה ברשותו נפל ונותר בשטח, דבר אשר סייע למצוא אותם. המחבל אשר נורה בידו הוא שנתפס בבית החולים, כשהמנהל בית החולים טוען ש'שבר את ידו'. מכיוון שאחד המחבלים נפצע, הם עזבו את המקום ולא ירו לעבר הילדים המבוהלים.