טרגדיה בירושלים: חשד שאם שרפה את 4 בנותיה והתאבדה

המשטרה בודקת את החשד לפיו האם, שככל הנראה סבלה מדיכאון, רצחה את ארבעת בנותיה, הציתה את הדירה והתאבדה. לוחמי האש שפינו את הגופותץ אומרים כי מדובר ב-"זירה מהקשות שראינו בירושלים בשנים האחרונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/01/17 07:36 ד בטבת התשעז

טרגדיה בירושלים: חשד שאם שרפה את 4 בנותיה והתאבדה
אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים, צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

מראות קשים בירושלים. כוחות הכיבוי וההצלה לא תיארו לעצמם את המחזות הקשים שהם צפויים לראות אמש, רגע אחרי שחג האורים נגמר. בזה אחר זה הם משכו ארבע גופות של ילדות וגם את גופת אמם שעל פי החשד היא זו שרצחה אותם.

השרפה אירעה בדרך חברון בירושלים. "מייד כשנכנסנו לחדר, התחדשה השריפה ועשן סמיך הציף את החדר. לא ראינו כלום ונתקלנו בגופה הראשונה", שיחזר אריק אבולוף מכבאות והצלה ירושלים, "משכתי אותה והוצאתי אותה למרפסת, ניסיתי לבצע בה פעולות החייאה אבל היה זה מאוחר מדי ואמרו לי להפסיק. בזה אחר זה הוצאו עוד שלוש גופות מהחדר, בכל פעם הפרמדיק והחובש של מד"א, שחיכו במרפסת, ניסו לבצע בהן החייאות ובסוף קבעו את מותן. הן היו בתוך החדר הרבה זמן וסבלו מכוויות קשות מאוד בכל הגוף".

"מדובר באירוע טראגי שגבה את חייהם של חמש נפשות", סיפר מ"מ מפקד מחוז כבאות והצלה ירושלים, טפסר ניסים טויטו. "לוחמי האש פעלו בזירה קשה, זירה מהקשות שראינו בירושלים בשנים האחרונות, ומהטראגיות ביותר שלוחמי האש בירושלים פגשו. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה על האובדן הקשה. מערך הכבאות במחוז ירושלים, כואב את כאבם ומתאבל איתם ביחד על האסון הנורא".

על פי החשד, האם (36) נשואה ואם לארבע בנות, הציתה את החדר שבו שהו ארבעתן ותלתה את עצמה. כוחות כיבוי שנכנסו לדירה דרך המרפסת, מצאו את גופות ארבע הבנות - בת 11.5, בת 9.5, בת 4 ובת 11 חודשים. גורמים המכירים את המשפחה סיפרו כי האם סבלה בתקופה האחרונה ככל הנראה מדיכאון.

המשפחה, הגיעה מצרפת לישראל לפני 13 שנה והתגוררה בבניין ברחוב דרך חברון בירושלים, בקומפלקס שמאוכלס בעיקר על ידי עולים מצרפת. האב עובד כאופטומטריסט בירושלים והאם עקרת בית. השכנים סיפרו שעד כמה שהכירו את הנפשות הפועלות, מדובר במשפחה רגילה.

צוות חקירה מיוחד הוקם בכבאות והצלה ירושלים בראשות רע"ן חקירות טפסר משנה משה אלעזרי, לבירור נסיבות השריפה. בינתיים מסתמן כי החדר בער לאחר שככל הנראה נשפך בתוכו חומר דליק כלשהו. כמה שעות לאחר האסון הנורא הוצאו בזו אחר זו גופותיהן של הילדות, על ידי מתנדבי זק"א, כשהן עטופות בשקיות לבנות והועברו למכון המשפטי באבו כביר לצורך נתיחה. במשטרה חושדים כי האם רצחה אותן לפני שהציתה את הדירה.