טראמפ לא ידבר על פתרון שתי המדינות

גורמים בבית הלבן הבהירו שהנשיא האמריקני לא מתכוון להתעמת עם נתניהו על הבניה בהתנחלויות. ראש הממשלה צפוי לבקש הקלות בתנאי שחרורו של יונתן פולארד

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/17 07:00 יח בשבט התשעז

יעשה לו את העבודה? מקורות בבית הלבן אומרים שבפגישתו עם נתניהו, לא מתכוון דונלד טראמפ לעשות שימוש בצמד המילים שבנט כל כך שונא "שתי מדינות". כך פורסם אמש (ב') בערוץ 10.

הנשיא האמריקני, כך פורסם, גם לא צפוי למתוח ביקורת על ההכרזות הישראליות לגבי בניה ביהודה ושומרון. עם זאת הם אומרים לטראמפ חשוב מאוד להיות הנשיא שהשלום בין ישראל לפלסטינים חתום על שמו.

נתניהו עצמו אמר אתמול לפני המראתו לוושינגטון כי "הברית בין ישראל לארה"ב תמיד היתה איתנה מאוד, והיא עומדת להתחזק עוד יותר. הנשיא טראמפ ואנוכי רואים עין בעין את האיומים הגדולים באזור, אבל גם את ההזדמנויות באזור, ואנחנו נדבר כמובן על שני הדברים, וגם על שדרוגה של הברית החזקה הזאת בין ישראל לארה"ב בהרבה מאוד תחומים".

(צילום: פלאש 90. קובי גדעון)

לגבי הציפיות ממנו בקרב חלק משריו הוא אמר, "היה לנו דיון לקראת הביקור הזה. כמה וכמה דיונים שהיו לי עם ראשי מערכת הביטחון, עם המל"ל, עם משרד החוץ, וכמובן גם אתמול בקבינט. דיון יסודי, מעמיק ורציני. בסוף הדיון אמרתי משהו שאני רוצה לשתף אתכם. אני אעשה לו פרפראזה. אמרתי בפשטות, 'אני אוביל ואני אנווט', וזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות. להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית בין ישראל לארה"ב לטובת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ולטובת כל אזרחי ישראל".

ערוץ 2 דיווח אמש כי ראש הממשלה צפוי גם לבקש מטראמפ שיקל בתנאי שחרורו של יונתן פולארד, שהשתחרר לפני כשנה וחצי לאחר שריצה 30 שנות מאסר באשמת ריגול לטובת ישראל. בין ההגבלות על פולארד, איסור העלייה ישראל, ענידת אזיק אלקטרוני, מעצר בית בלילות ועוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן